handdator

Visa fullständig version : Solkremmerket "Parasol"


Meidell
2008-05-07, 20:09
Hei.

22. mai går turen til Rethymnon og Ibiscos Garden for vår lille familie på 3.. Gleder oss noe voldsomt og planleggingen er i full gang!!

I går dumpet tax free-katalogen fra Thomas Cook Airlines (tidligere MyTravel) ned i postkassen vår.. Som vanlig var planen å bestille årets beholdning av Piz Bruin-solkrem slik at jeg unngår den verste rødfargen. På "solkrem-sidene" var det derimot en solkrem av merket "Parasol" som dominerte. Utrolig billig i forhold til de andre solkremene og da blir man jo alltid litt mistenksom.

Noen som har erfaring med denne solkremen eller kjenner til noen tester av den??

JohnS
2008-05-07, 22:46
Jeg mente å kjenne igjen varemerket etter en ganske morsom opplevelse for noen år siden, dvs. morsom for oss som ikke ble direkte berørt. Vi reiser med samme selskap 23. mai, og fikk den samme katalogen i denne uka, så vi satt i går og frisket opp det som skjedde. Merkelig sammentreff at spørsmålet dukker opp nå.

Min kone kjøpte Parasol solkrem, og om den reagerte med huden hennes eller med noe annet vet vi ikke, men store deler av huden ble misfarget med en tydelig blå(!)farge. Dusj og vanlig vask hjalp ikke, men fargen forsvant etter noen dager. Jeg brukte også kremen, men fikk ikke denne blåfargen. Flere i reisefølget hadde kjøpt den den, og den virket på samme måten på et par av de andre også.

Jeg vet selvfølgelig ikke om det har vært gjort endringer i solkremen etter dette, og om det var et sjeldent sammentreff at flere fikk dette problemet den gangen, så jeg vil ikke uten videre advare mot merket, men jeg ville forsøkt det på et lite synlig område først hvis jeg kjøpte det. For ellers var solkremen helt OK!

coanma
2008-05-07, 23:16
Jeg har brukt solkremen Parasol gjennom mange år. Jeg får lett soleksem og har noe allergi, men denne kremen er det beste for meg. Jeg har endda fått andre til å kjøpe dette merket når jeg ikke selv skal reise med Thomas Cook. Jeg har akkurat hatt inne bestilling med en som reiste til Thailand. Skal nå selv reiste til Kreta 29.05 med Thomas Cook og kjøper igjen så jeg har på lager da vi skal fly med Novair til høsten. Jeg kjøper både solkrem og aftersun.
Jeg har anbefalt denne kremen til venner som også har vært fornøydd.
Alt tyder på at salget av denne kremen er på topp, merket har vært i sortimentet til flyselskapet gjennom mange år, det ville det ikke har vært ellers. :D:D

Meidell
2008-05-08, 20:29
Hehehe.. Litt ulike erfaringer ser jeg, men som den optimisten jeg er så tar jeg nok sjansen på Parasol i år! _B-anana

Går ut fra at solkremen er vannfast som alle andre? Begynte å lure litt når jeg så bilde i taxfreekatalogen for der står det Waterproof på flaskene med faktor 8 og 24, men ikke på de andre flaskene.. :confused:

coanma
2008-05-09, 14:19
Solkremen er vannfast. Jeg bruker både solfaktor 20 og faktor 12 (har kuttet ut 8) Faktor 20 bruker jeg på utsatte plasser for eksem, resten faktor 12. Går ikke ned på faktor gjennom hele ferien, blir brun uansett. jeg håper (og tror) at du også blir fornøydd.
Som sagt, jeg har alltid blitt brun med solkremen (aldri blå :eek:) Ang_elx