handdator

Visa fullständig version : Fixa boende för fem på egen hand?


Peep
2008-05-06, 21:56
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska åka charter eller reguljärt och i så fall ordna boendet på egen hand. Ni som varit på Skiathos, vet ni något ställe där man kan hyra lägenhet eller liknande för två vuxna och tre barn? Jag tror att det är bäst i stan, eller borde vi söka oss någon annanstans? Vi tar tacksamt emot alla tips!

Elisabet
2008-05-06, 22:15
Om ni vill bo i Koukounaries har jag två tips. Koukounaries ligger 13 km från staden. Där finns tavernor, supermarket och fordonsuthyrning, bra bussförbindelser till staden både sent och tidigt, och det bästa av allt: mer än 10 underbara paradisständer på 5-30 minuters promenadavstånd genom en fantastiskt vacker natur! (Pluss ett otal små "egna" stränder som det är mer eller mindre svårt att ta sig till.)

I staden har jag tyvärr inga tips, men de flesta föredrar ju att bo där eller i Megali Amos på gångavstånd från centrum.

Säg till om ni vill ha tipsen i Koukounaries.

anston
2008-05-07, 19:00
Hej!
Vi är också en tre-barns familj som bl a skall till Skiathos, så vi tar gärna emot boendetips i Koukonaries tack!bye_bye

Elisabet
2008-05-07, 20:43
När vi kom gående genom skogen från norra kusten och närmade oss bebyggelsen i Koukounaries pekade sonen mot ett hotellområde och sa "Där vill jag bo". Vi gick dig och tittade och det var väldigt fint. Vi gick även in och pratade med ägaren. Stället heter Caravos Hotel & Studios och ligger vid busshållplats 23. Fem minuters lugn promenad till Koukounariesstranden och som jag skrev i förra inlägget, med mer än 10 härliga stränder på 30 minuters promenadavstånd.
Caravos har hotellrum, lägenheter och bungalows. Det finns ett fint poolområde och det såg mycket trevligt ut. Inte pråligt eller lyxigt, men god medelstandard. Eftersom jag inte har bott där vet jag inte något om städning och annan service eller om det finns några störningsmoment där.
Caravos finns att boka genom flera bokningssajter har jag sett. Mejladress: caravos@acn.gr Tel: 0030 2427 - 049545, 049356 eller 049445 Fax: 049381 Om jag inte minns fel har de även har ett formulär för bokningsförfrågan på webben.

Vid nästa busshållplats, nr 24, ligger Muses hotel, där andra från forumet bodde förra året. De trivdes så bra att de har bokat det igen i år. De berättade att det blev billigare att boka genom Tripadvicer än direkt från hotellet. Jag har inte sett Muses mer än från vägen, men enligt vad de berättat är det ungefär samma standard som Caravos och har även det ett fint poolområdet. Jag tror att de har både rum och lägenheter.

Många av Skiathos lägenhetshotell och pensionat finns på olika hotellbokningssajter. Om man vill bo vid någon av stränderna kan man även välja Achladias, Agia Paraskevi eller Troulos. På alla de ställena finns supermarketar och tavernor. Från AP är det dessutom nära till Kolios som är känt för att vara särskilt populärt bland barnfamiljer.

Fördelen mer Koukounaries är för mig att man har så många stränder som man kan välja att gå till. Till några av dem går det också att köra ganska nära med bil. Fast har man ändå hyrt bil så kan man ju bo var som helst, för ön är ju inte stor.

Så roligt för er att ni ska få uppleva underbara Skiathos! Hoppas ni hittar ett hotell som passar er!

anston
2008-05-10, 09:31
Hej!

Tack för tipsen ang. Koukounaries. Vi får se var vi tar vägen! Det känns jättespännande att åka till Sporaderna efter alla positiva inlägg här!!flabb_flab
Vi längtar och längtar.......mindre än 6 veckor kvar......_B-anana