Visa fullständig version : Olycksstatistik i trafiken
Aftonbladet har en artikel om dödsfall i trafiken idag, om var det är farligast att bilsemestra. Gissa vilket land som toppar statistiken? Ja, just det...
Aina
Wardakis
2008-05-06, 20:57
Du var 2 minuter före mig, jag startade en annan tråd i samma ämne!
Gunilla
Åh nej! det kunde man ju i och för sig räknat ut.
Undrar egentligen vad som är säkrare, hyra en bil själv eller åka med i buss eller taxi. Det jag själv tycker kan vara riktigt läskigt ibland är taxi, dom kör ju som tok!
Kalimera
2008-05-08, 20:32
Nästa gång jag loggar in ska jag berätta vad grekiska ambassaden tyckte om mig när jag skrev att greker körde som dårar. Ang_elx
Aftonbladet har en artikel om dödsfall i trafiken idag, om var det är farligast att bilsemestra. Gissa vilket land som toppar statistiken? Ja, just det...
Aina
Vi älskar att att hata trafiken i Grekland.
Vår kärlek till Grekland är av det ambivalenta slaget;
Grekland är vår stora möjlighet.
Hur skulle vi klara oss utan Grekland.
Lefteris
morgonpigg
52 dagar kvar till de starka känslornas blomning efter att ha landat
Jag trodde faktiskt att det var i Turkiet som det skedde mest olyckor. Men när man åker omkring i Grekland så förstår man ju att det händer många olyckor eftersom det är ljus som är utsatta i små lyktor eller små skåppå så många ställen. När man åker från flygplatsen till Rethymnon så ser man ju åtskilliga platser där det hänt dödsolyckor.
Visst är det tragisk statistik, vi har ett helt annat säkerhetstänkande, helt klart.
Vi var ett år ytterst nära att smälla rejält på Santorini, vi åkte Taxi, t.o.m. chauffören skrek, de brukar ju annars mest flina när man låter som om ens sista stund är kommen. Det var en bil som kom emot oss, eller om det var vi som kom mot den;) i en Y-korsning inte så långt från Honeymoon. Som tur var klarade vi oss.
// Helén- som ogärna åker taxi i Grekland
Athanasia
2008-05-09, 07:15
Har också en skräckresa från just Santorini...lokalbussen från Oia till Fira.Han körde som en galning samtidigt som han surrade med sin polare som satt på sidan...Hamnade bakom en vespa med 2 turister..motorbromsade så det bara skrek..Jag hade så himla ont i skallen när vi kom fram så jag höll på svimma...Hemskt..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.