handdator

Visa fullständig version : Tjatfråga om billiga flyg - jag vill iväg!

Janet
2008-05-06, 20:48
Goddagens!

Jag har insett en himmelsk grej - har 25 dagar ledigt i juni. Tar examen från högskolan 5 juni och börjar jobba 30 juni. Är det inte underbart så säg...

Efter fem år av konstant plugg och jobb ska jag nu unna mig en riktig semester - slöa så mycket att det blir trist. Och var gör man det bättre än i Grekland?

Dock är det inte alls kul att leta resor. 3000 spänn tur och retur är det billigaste jag sett (Aten) och det är med mellanlandning. Är det någon som sett några billiga resor på sistone? Var i så fall?

Kan bli is i magen och sista minuten detta, känner jag.

:o

Abi
2008-05-06, 21:12
Jag hjälpte en jobbarkompis, att leta idag. Vi hittade en del billiga avgångar i juni med Sterling från Köpenhamn. Det var dessutom riktigt bra avgångstid (onsdag i a f), så man kunde åka tåg från Kalmar tidigt på morgonen.
Det kanske är något att kolla :confused:

bye_byeAbi

Masse
2008-05-06, 21:44
Härligt Janet med tre goa veckor ledigt. Förstår din frustration att hitta billig resa. Mitt tips är daglig koll på Sterling och charterns restplatser, framför allt Apollo. Och viktigast: Ju större flexibilitet du har med både tid för utresa, resmål och inte minst utreseort desto bättre chans. Jag bor i Kristianstad och vi har hittat våra guldkorn både på Sturup, Kastrup och Landvetter. Lite tuffare priser i juni-juli, men kanske bäst chans dina första lediga dagar när många skolor ännu inte slutat. Sen är det tyvärr så att bäst chans till bra pris får man nog när det är max en vecka kvar till utresa men då ökar också risken att bli utan. Så du har nog rätt. Det handlar lite om is i magen och chicken-race. Lycka till! Masse

jopo
2008-05-06, 21:54
Goddagens!

Jag har insett en himmelsk grej - har 25 dagar ledigt i juni. Tar examen från högskolan 5 juni och börjar jobba 30 juni. Är det inte underbart så säg...

Efter fem år av konstant plugg och jobb ska jag nu unna mig en riktig semester - slöa så mycket att det blir trist. Och var gör man det bättre än i Grekland?

Dock är det inte alls kul att leta resor. 3000 spänn tur och retur är det billigaste jag sett (Aten) och det är med mellanlandning. Är det någon som sett några billiga resor på sistone? Var i så fall?

Kan bli is i magen och sista minuten detta, känner jag.

:o
Jag fick mail från KLM idag. Athen var ett av alternativen för 1500. Finns från Göteborg, Arlanda och Linköping (!). Men i så fall ska du nog slå till snabbt.

/jopo

Eva L
2008-05-07, 08:24
Är du relativt fri med vilken avreseort du kan åka ifrån kommer det säkert att finnas restresor till någon av de grekiska öarna sedan är det bara att ta färjan vidare dit du vill.

Eva

Janet
2008-05-07, 08:31
Tack för alla tips. Ska ta mig en funderare över dagen och leta resor ikväll igen.
Det är så spännande!

Evas is i magen tips är faktiskt inte helt fel, tror jag.

Rob Roc
2008-05-07, 08:39
Tack för alla tips. Ska ta mig en funderare över dagen och leta resor ikväll igen.
Det är så spännande!

Evas is i magen tips är faktiskt inte helt fel, tror jag.

Jag har 2 år i rad kört taktiken "is i magen". Kombin att inte resa ensam och sjukt dåligt väder i Sverige har gjort att det nästan blivit dyrare än att boka i förväg. Vad sägs om 4600:- Ospecat turkiet tex?

Men det kanske är skillnad om man bara köper en stol.

bengtv
2008-05-07, 08:42
Hej igen.
Förra året släppte Sterling flygstolar till Chania för 1 krona plus skatt i början av
juni. Vi hittade flygstol både dit o hem för 1 krona. Det gäller att ha lite is i magen.
Bengt

Elisabet
2008-05-07, 08:58
Kan bara instämma! Sterling har nya erbjudanden med ganska snar avresedag så gott som varje vecka och charterbolagen brukar har riktigt billiga restresor veckorna mellan skolavslutningen och midsommar. Bokar man bara några dagar innan avresedag kan det finnas 1 v med hotell från 1000.

Mikke
2008-05-07, 08:58
...jag flög med Norwegian från Rygge (Moss) i Norge till Athen for ca 600 SEK den 13 april.
Däremot var det durt att ta sej till Rhodos samma dag, hittade till slut en biljett på Aegean Airlines för ca 150 Euro......Kolla norwegian.no,vettja.... :D

Hellen
2008-05-07, 10:06
Förra året släppte Sterling flygstolar till Chania

Sterling kommer att starta möjligheten att boka från Göteborg till Kreta, Chania? denna vecka enligt deras kundtjänst.
Om det blir resor för 1:- vet jag däremot inte.;):D
// Helén

Janet
2008-05-07, 20:07
Åh, spännande. Jag surfar runt och kollar på olika sajter. Inte hittat något som fått mig att boka ännu dock, så det kanske blir sistaminuten, kanske inte.
Fick veta i dag att min mor också hänger med, kanske. I så fall kör vi taktiken att bo själva ett tag, och bo ihop ett tag. Så får vi lite av båda sorterns semester.

tonm
2008-05-14, 22:47
Hei.
Både Sterling og Norwegian har hatt veldig billige billetter til Kreta fra Gardemoen og fra Rygge i sommer.(om det ikke er utsolgt da.) Vi flyr en vei med Sterling og en vei med Norwegian. Det lønner seg ofte å ikke søke på tur-retur.
Vi flyr dirkete til Heraklion fra Oslo og direkte hjem til Oslo fra Chania i August, to voksne og to store barn for litt over 5000 nkr.

Tonm

Hellen
2008-05-15, 07:23
Sterling kommer att starta möjligheten att boka från Göteborg till Kreta, Chania? denna vecka enligt deras kundtjänst.
Om det blir resor för 1:- vet jag däremot inte.;):D
// Helén

Den här uppgiften fick jag via telefon 7 maj efter att ha fått deras nyhetsbrev där det stod att de flyger mellan Göteborg och Kreta, ännu har inga resor dykt upp...
// Helén

monica
2008-05-15, 07:25
Hej Janet

Och grattis till avslutning av studier och semester, vill du bara ha resan tur och retur, eller vill du även ha boendet i priset. Är det 2 veckor som gäller, och vilken flygplats vill du helst åka från i Sverige.

Kanske kan jag oxå hjälpa till

Monica