handdator

Visa fullständig version : Färja Kreta - Santorini


Irma
2008-05-06, 14:37
Jag och maken åker snart på en 3-veckors resa till den Grekiska ö-världen _B-anana. Vi börjar med att fira midsommar på Kreta med våra vänner som bor där. Sedan åker vi vidare och vi skulle vilja åka färja från Chania eller Rethymnon till Santorini men jag hittar inga förbindelser på nätet. Det enda jag hittills hittat är från Hieraklion.

Vet någon om det överhuvudtaget får färjor till Santorini från Chania/Rethymnon eller om det bara är så att de inte lagt ut de tidtabellerna ännu?

Familjen Johnsson

Athanasia
2008-05-06, 14:40
Jag vet att det går färjor från Rethymno,,,tidtabeller har jag tyvärr inga.

Irma
2008-05-06, 14:47
Tack Athanasia,
Då ska jag ha lite is i magen och vänta ett tag till Just den färjan vill jag boka i förväg eftersom vi har boendet ordnat på Santorini och vill vara framme på bestämt datum. Resten av resan blir lite som det faller sig in.

Irma

Siri A
2008-05-06, 15:35
I den här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=12589) tråden kan du läsa lite mer. :)

Irma
2008-05-20, 12:36
Nu har jag varit i kontakt med flera rederier och ingen har turer mellan Chania/Rethymno till Santorini. Däremot hittade jag från Hieraklio men där börjar det bli fullbokat. Inga ekonomiplatser kvar utan jag fick boka Business. Men nu är det i alla fall klart att vi kommer vidare från Kreta exakt den dagen vi tänkt oss. Nu är det bara 4 veckor kvar.....bye_bye

Athanasia
2008-05-20, 12:41
Tycker att det låter konstigt....Gick ju både snabbfärja och vanlig stor förra året...:confused:

litentuva
2008-05-20, 12:52
Jag har sett fler trådar som rör detta, jag blir också förvånad då det under alla mina år gått dagliga turer mellan Rethymno och Santorini...

Irma
2008-05-20, 12:54
Håller med dig men jag hittar inga och jag har bett mina vänner som bor på Kreta att kolla men de får inte heller några positiva besked. Har kollat Lana Ferries, Blue Star och Hellenic. Har dessutom kollat på danae.gr

Athanasia
2008-05-20, 13:00
Kan ju kolla upp det när jag kommer ner nästa torsdag,,men nu har Du ju redan bokat...

Irma
2008-05-20, 13:08
Kolla gärna om du hinner. Det finns ju fler än jag som säkert funderar. Nästa år kanske jag vågar vara lite mer proffsig och boka på plats men eftersom detta är vår första ö-luff så vill jag ändå ha lite koll ionnan vi åker.

Athanasia
2008-05-20, 13:15
Kommer nog att kika in på Kalimera därifrån så jag lämnar rapport..