handdator

Visa fullständig version : Fråga ang "The big Blue"


Despina 08
2008-05-05, 22:37
Hejsan!

Nu har vi snart bokat rum på the big blue 5 nätter. Vi har mailat till ägaren och först ville han ha 60 Euro per natt, men vi fick ner det till 55 Euro. Vi ska vara där i början av augusti så jag tyckte priset var helt okey ändå.
Nu till frågan: är det ngn som bott där och kan ge synpunkter? Vi blir lite skeptiska då de inte verkar ha någon hemsida? Är de seriösa?

:)

Yak
2008-05-05, 23:10
Jag tror inte du behöver vara orolig. The Big blue är ett av de större ställena i Katapola och jag har inte bott där själv, dock varit och tittat på rummen. De flesta har fin utsikt eftersom det ligger så pass högt upp på berget. Vad jag sett (prova att söka) här i forumet så har folk genomgående varit mycket nöjda.
Eftersom ni ska vara där på ABSOLUT peaksäsong så är nog priset inte oskäligt. Kanske om ni kom dit utan att ha förbokat skulle ni kunna pruta av en 5e till, men då hade det nog knappast funnits lediga platser. Det mesta jag betalat i Augusti på Amorgos har iallafall varit 50e per natt, på Pension Amorgos.

M.G
2008-05-06, 08:37
För hur många personer Despina?

Hur många var ni när ni betalade 50 Yak?

Despina 08
2008-05-06, 21:58
Det är bra jag och min sambo, men vi känner oss nöjda ändå :) Vi trodde vi skulle behöva betala en summa i förskott, men i mailet skrev han bara att det inte behövdes, utan att de möter upp oss i hamnen.

Mycket trevligt! LÄNGTAR bye_bye

hasa
2008-05-06, 22:04
Kolla bara att det på Big Blue ni ska bo. När vi kom till katapola så följde vi med en trevlig farbror som gav oss ett mycket bra pris på Big Blue, missade dock att han knappt hörbart sa "near Big Blue", vilket visade sig inte vara fullt så bra rum. Vi kände oss förståss lurade och jaga talade om för honom vad jag tyckte om hans sätt att lura oss.

Kalimera
2008-05-06, 22:30
Vi blir lite skeptiska då de inte verkar ha någon hemsida? Är de seriösa? Att de inte har en hemsida betyder inte att de inte är seriösa, det finns massvis med pensionat som inte har någon hemsida. Framförallt på lite mindre öar som Amorgos.

Yak
2008-05-06, 22:41
Hur många var ni när ni betalade 50 Yak?

Det var för ett enkelrum.

Yak
2008-05-06, 22:46
Det är bra jag och min sambo, men vi känner oss nöjda ändå :) Vi trodde vi skulle behöva betala en summa i förskott, men i mailet skrev han bara att det inte behövdes, utan att de möter upp oss i hamnen.


Nä, de mindre pensionerna brukar inte vara så petiga med sånt, särskilt inte i högsäsong. Han vet ju att han får uthyrt till någon annan om ni inte dyker upp :p
Jag kan säga att slutet på Juli till mitten på Augusti är det verkligen full rulle på Amorgos, ön invaderas av både greker och italienare på semester.

Despina 08
2008-05-07, 10:20
Men nu blir jag orolig! Tänk om det inte är Big Blue som hasa skriver??
Det är min sambo som pratat med honom via mail och han hette "Phassos"..någon som vet?? Han gav oss samma nummer som det tfn nummer som finns på kalimeras nätguide om amorgos. Jag tycker det känns osäkert att vi inte behöver betala något i förväg, tänk om han säger att det är fullt när vi kommer fram!? Kanske borde ringa honom för att stilla min oro...

Yak
2008-05-07, 11:12
Men nu blir jag orolig! Tänk om det inte är Big Blue som hasa skriver??
Det är min sambo som pratat med honom via mail och han hette "Phassos"..någon som vet?? Han gav oss samma nummer som det tfn nummer som finns på kalimeras nätguide om amorgos. Jag tycker det känns osäkert att vi inte behöver betala något i förväg, tänk om han säger att det är fullt när vi kommer fram!? Kanske borde ringa honom för att stilla min oro...

Om ni använde de kontaktuppgfter som finns här på Kalimera:
http://www.kalimera.se/grekland/hotell/amorgos_big_blue.html

så borde ni ju inte behöva oroa er. Jag vet inte om de stämmer men det på bilden där är iallafall det "riktiga" pension Big blue.

Ps. Jag ska till Amorgos i början på Juni och kan kanske hjälpa er och gå dit och prata med de personligen och se om ni verkligen har en reservation.

Athina
2008-05-20, 12:57
Hej!
Vi skall också bo där och ägaren heter Panos Phascos så det är nog rätt!

kari
2008-05-20, 18:03
Vi bodde på "The Big Blue" for en uke siden og var veldig godt forøyde, rommet var bra og utsikten praktfull :D
Phanis var virkelig blid og trivelig:) Vi betalte 25 euro ( prutet ikke).

bye_byeKari

merlot
2008-05-20, 20:55
Har också bott på Big Blue för några år sen. Skapliga rum, trevlig ägare och en fantastisk utsikt över havet.

Tom
2008-05-20, 22:12
Har också bott på Big Blue för några år sen. Skapliga rum, trevlig ägare och en fantastisk utsikt över havet.


Vi har bott granne med Big Blue !

Var uppe och kollade .

Ett underbart läge med en fantasisk utsikt.
Ägaren visade runt , jag lovar , nästa gång vi besöker Amorgos blir det.... Big Blue !
/ Tom

M.G
2008-05-23, 15:01
Någon som vet hur mycket det kostar där i mitten på Juni för 4 pers.?
Är det bara vanliga rum eller små lägenheter?

Smultron
2008-05-23, 15:15
Vi betalade 20 Euro för ett dubbelrum i mitten av juni förra året. Vet inte om det finns större rum, kanske någon annan vet?

Smultron

M.G
2008-05-23, 15:39
Oj det var ett bra pris! Fanns det tex. kokplatta, kylskåp och så´nt?

Smultron
2008-05-23, 17:23
Ja, det fanns både kylskåp och en kokplatta samt lite tallrikar, muggar, etc. så att man kunde fixa sin egen frukost.

Kan verkligen rekommendera stället!

Smultron

M.G
2008-05-27, 09:00
Vet du vad det kostar om man är 4?

Siri A
2008-05-27, 09:11
Vet du vad det kostar om man är 4? Mejla och fråga, det är det säkraste sättet. Du behöver inte boka, bara be om prisuppgifter! :)

Hellen
2008-05-27, 09:16
Vet du vad det kostar om man är 4?

På deras sida, om du klickar på länken i tidigare inlägg, så står prisintervallerna, det borde vara så att det lägre priset gäller för mindre rum och det högre för större. Helt säker är jag inte, kan ju också vara med havsutsikt och utan, har de rum med utsikt mot baksidan?
// Helén

Edit: Svarar mig själv;) Hade du läst informationen så hade du sett det, nej det har de inte.

Hellen
2008-05-27, 22:31
Någon som vet hur mycket det kostar där i mitten på Juni för 4 pers.?
Är det bara vanliga rum eller små lägenheter?

Vet du vad det kostar om man är 4?

Mejla och fråga, det är det säkraste sättet. Du behöver inte boka, bara be om prisuppgifter! :)


I slutet av juni fanns inga rum med plats för fyra ledigt, för tvåbäddsrum vill de ha 30€ per rum.
// Helén

Siri A
2008-05-28, 14:15
I slutet av juni fanns inga rum med plats för fyra ledigt, för tvåbäddsrum vill de ha 30€ per rum.
// HelénNu hängde jag inte riktigt med... :confused:

Har du mejlat och frågat??

Hellen
2008-05-28, 14:20
Nu hängde jag inte riktigt med... :confused:

Har du mejlat och frågat??

Javisst:D
// Helén