handdator

Visa fullständig version : Priser


Janet
2005-07-19, 09:41
Hejsvejs!

Någon som nyligen varit i Parga? Är nyfiken på priserna. Har fått info från dem som var där i juni, och det lät som om priserna var låga om man jämför med de rapporterna som kommit från öarna.
Men kanske har de höjt till högsäsongen? Jag är mest nyfiken på vad mat på tavernor och exempelvis yoghurt i affärerna kostar.

Hej på er alla/Janet

Tomas
2005-07-20, 14:00
Hejsvejs!

Någon som nyligen varit i Parga? Är nyfiken på priserna. Har fått info från dem som var där i juni, och det lät som om priserna var låga om man jämför med de rapporterna som kommit från öarna.
Men kanske har de höjt till högsäsongen? Jag är mest nyfiken på vad mat på tavernor och exempelvis yoghurt i affärerna kostar.

Hej på er alla/Janet

Hej
Jag tycker det är billigt. Efter att ha varit i Parga för 7:e gången tycker jag att priserna i stort legat still sedan Euron infördes. Nu brukar jag alltid åka i Juni. Det är möjligt att priserna är som lägst då. Jag vet inte. Här kommer några ex.
(Euro) Mouska 5, Souvlaki 5, Husets vin 1/2 liter ca 3. Detta gäller inte vid hamnpromenaden där det är lite dyrare. Mejeriprodukter är dyrare än i Sverige.

Janet
2005-07-20, 20:42
Tack Tomas för infon! :) Och välkommen till Kalimera.. :)