handdator

Visa fullständig version : Lokal helgdag


anneli56
2008-05-02, 14:04
Här i Koroni firas det någon lokal helgdag idag.Bankerna är stängda och det var en liten karneval.Alla är ute finklädda med familjerna och äter:)

Kratylos
2008-05-02, 15:47
Geia sou Anneli, any photos from the village of Koroni?

monica
2008-05-02, 15:48
Här i Menidi oxå, det är många Panigiri dessa dagar efter påsk, i går kväll, i kväll och i morgon kväll är det marknad på gatorna och i kväll uppträder Natasha Theodori på våran platia i Menidi. Sonen var uppe i går kväll men det var så mycket folk så han kom hem efter ett tag.

Jag för min del packar som bäst för Sverigetripp i morgon så Natasha får inget besök av mig i kväll, annars hade jag gärna gått.

Monica

Kratylos
2008-05-02, 16:03
Här i Menidi oxå, det är många Panigiri dessa dagar efter påsk, i går kväll, i kväll och i morgon kväll är det marknad på gatorna och i kväll uppträder Natasha Theodori på våran platia i Menidi. Sonen var uppe i går kväll men det var så mycket folk så han kom hem efter ett tag.

Jag för min del packar som bäst för Sverigetripp i morgon så Natasha får inget besök av mig i kväll, annars hade jag gärna gått.

Monica

Monica today it is a big feast for orthodox church, it is the celebration of "Zoodochou Pighis" (Panagia the source of life) and it comes every year the first friday after the easter Sunday.
It is very common in many places of greece where there is a church of Panagia to have a panigiri and liturgies during that day and the day before (esperinos)
:)

PS: I think in Menidi there is also a church of Panagia Zoodochou pigis thats why the celebrations

anneli56
2008-05-02, 17:44
http://picasaweb.google.com/annelisbilder/Maj0802?authkey=2D3mZEoJf54

anneli56
2008-05-02, 17:48
Koroni idag:)

Hellen
2008-05-02, 18:23
Härlig sommarbild, vad är det i vänstra kanten som ser ut som ett akvarium ställt på högkant? Är det rent av ett ännu ej fyllt akvarium ?
// Helén

Kratylos
2008-05-03, 10:07
thanks Anneli, seems like after the quite rainy easter its the beginning of summer, did you swim allready? How is the water temperature?