Visa fullständig version : SUPERFYND för flexibel
Elisabet
2008-04-30, 13:26
Kollade precis Apollos sista minuten.
Arlanda-Chania 14 dagar 998 kr!!
Avresa 2/5 och bara en plats kvar...
Athanasia
2008-04-30, 13:43
Bokar och skriver en lapp till min man..."surprise"",,,Mat finns i frysen..:D
Hahaha! Jag skulle vilja se din mans min när han läser lappen!:D:D
- Athanasia, den nye Shirley Valentine :D
Ja med så kort varsel passar det nog bäst för arbetslösa.
Eva
Ja med så kort varsel passar det nog bäst för arbetslösa.
Ja, det kanske är den enda möjlighet man har som arbetslös, om man har råd att resa över huvud taget.
Pensionärer och föräldralediga kan ju också hoppa på erbjudandet.
// Helén
Elisabet
2008-04-30, 22:31
Njae. Två eller kanske tre gånger har jag köpt sistaminutenresor till mycket bra pris. Då har jag planerat i förväg att åka just den veckan, och har i några veckor innan hållit koll på vilka dagar priserna sänks, och när det närmat sig den dag jag vill åka har jag "hängt på låset" dvs bokat tidigt på morgonen den dag som priset sänkts för sista gången.
Det behöver man varken vara arbetslös eller pensionär för att göra. Men möjligheten att vara flexibel måste man ha.
Två eller kanske tre gånger har jag köpt sistaminutenresor till mycket bra pris. Då har jag planerat i förväg att åka just den veckan, och har i några veckor innan hållit koll på vilka dagar priserna sänks, och när det närmat sig den dag jag vill åka har jag "hängt på låset" dvs bokat tidigt på morgonen den dag som priset sänkts för sista gången.
Vid närmare eftertanke kom jag på att det var nästan så jag gjorde ett år när jag och dottern bestämde att vi skulle åka, vi bokade på torsdagen och åkte på lördagen. En nackdel var det med den resan, det tog ett tag innan jag landade, dvs. förstod att jag verkligen var i väg.
// Helén
Athanasia
2008-05-01, 06:04
Vi köpte sista minuten till Turkiet för många år sen...bokade vid 16-tiden,åkte 07.00 dagen efter.Med bra arbetsgivare och lite förvarning innan så funkade det....
Problemet för oss som har långt till Arlanda om man inte vill till något av ställena som har direktflyg och inte kör bil själv är att inrikesresan blir dyrare om den biljetten inte bokas tidigt. Visst har jag bokat med två-tredagars varsel när barnen hade sommarlov och jag inplanerad semester men nu för tiden känns det inte lika enkelt. Beror säkert på åldern men om jag bodde i Stockholm skulle det kännas enklare.
Eva
Elisabet
2008-05-01, 10:07
Problemet för oss som har långt till Arlanda om man inte vill till något av ställena som har direktflyg och inte kör bil själv är att inrikesresan blir dyrare om den biljetten inte bokas tidigt.Jo, den problematiken är jag ju väl medveten om, som du vet. Att köra bil blir inte billigare om man är en eller två som åker. (Är man fler kan det löna sig och är man flera med körkort så är det ju en baggis att köra ner på natten.)
De gånger jag har köpt sista minuten-resor har det antingen varit direkt från Luleå eller så har flyget inte gått tidigt på morgonen från Arlanda och då har jag tagit nattåget ner.
Resan finns fortfarande kvar för övrigt!!!
Mitt körkort fungerar mest som legitimation numera eftersom jag inte har egen bil. Har dock kört mycket bil förr så det går säkert att träna upp. Blotta tanken på att jobba och sedan köra ner till Arlanda på natten gör mig helt matt även om det bara är 70 mil. Du har ju faktiskt ännu längre. Har åkt långfärdsdbuss vid något tillfälle och när barnen var små åkte vi charteranslutningsbuss som fanns på den tiden. Heregud att vi orkade en gång var planet dessutom 10 timmar försenat och dottern som då inte hade fyllt fem fick en besvärlig halsinfektion redan på Arlanda. När vi äntligen kom fram fick vi börja med att besöka läkarmottagningen.
För några år sedan åkte jag kombinationen buss och tåg. Ok på nerresan men hem var det hemskt dessutom var flera toaletter trasiga på tåget.
Eva
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.