handdator

Visa fullständig version : Förboka båtbiljetter?

marlene ericsson
2008-04-29, 22:17
Hej
Vår familj kommer till Santorini den 5 juli 13.30 och ska åka vidare till Naxos med färja som enligt tabellen går 16.00. Behöver man förboka båtbiljetter?
(Vi har förbokat boende där - Agios Prokopios hotel)

Marlene:confused:

Cecilia
2008-04-30, 07:45
Jag har aldrig förbokat båtbiljett under mina luffar i Kykladerna. I juli är det ju mest skandinaver som har semester, rätt lugnt på öarna med andra ord. Har aldrig förbokat boende heller för den delen ....

Siri A
2008-04-30, 14:50
Kommer flyget kl. 15.30?? I så fall hinner ni inte med båten. Ni ska vänta på bagage, ta er till hamnen, köpa biljetter och hinna ombord...

Jag tror inte att ni behöver boka båtbiljetter. Det är ju Blue Star Ferries båtarna, och de är stora nog för att ta svälja som vill med i början på juli.

Landar ert plan 15.30. skulle jag satsa på båten som går 19.30. Då hinner ni åka in till Fira och titta lite där, för att sedan ta bussen till hamnen. Det finns ingen bussförbindelse mellan flygplatsen och hamnen, utan endast flygplatsen - Fira. :)

Lycka till!!

EDIT: *sorry* såg nu att ert plan landar redan 13.30. :o:o:o
Ni hinner gott och väl med båten som går 16.00. flabb_flab

Elisabet
2008-04-30, 15:17
Jag skulle inte våga boka, för även om tidsmariginalen är tillräcklig, så vet man ju aldrig med flyget, bagaget, trafiken mm.

Å andra sidan är ju risken inte heller liten att båten är sen... flabb_flab

Hellen
2008-04-30, 15:32
Hej
Vår familj kommer till Santorini den 5 juli 13.30 och ska åka vidare till Naxos med färja som enligt tabellen går 16.00. Behöver man förboka båtbiljetter?

Ni behöver inte förboka biljetter, skulle det vara fullt så ror jag ner och hämtar er:D -Så säker är jag.
// Helén

marlene ericsson
2008-05-01, 00:17
Tack Hellen - det känns ju tryggt!;)
Är taxi det bästa alternativet att ta sig till hamnen från flygplatsen?Någon som vet ung. vad det kan kosta?
En sak till - köper man färjebiljetterna på flygplatsen eller på plats i hamnen? Det var visst ett tag sedan vi var i Grekland......:rolleyes:

Marlene

schmidt48
2008-05-01, 09:09
I augusti 2007 kostade taxin till hamnen 20 eur, och båtbiljetten köper du i hamnen, blue star ferries har en liten kur där man köper dom, vi har aldrig bokat båtbiljetter, och vi har åkt den rutten många gånger, i augusti förra året var vi där under högsäsong, inte ens då bokade vi biljetter, men............båten var knökfull

Marithabye_bye

Hellen
2008-05-01, 09:14
Är ni två som reser och tänker dela taxi med några andra, se då till att ni reser som "ett sällskap", annars får ni betala 2x20€.
// Helén