handdator

Visa fullständig version : Ixia


akinna
2005-07-19, 08:13
Hallå,
vi ska till Ixia den 28/8.
Hur är det där? Hur är stranden? Jag har läst att det kan
vara strömt?!
Vi ska bo på Forum Beach som tillhör Fritidsresor. Är det okej lägenhetshotell?
Finns det några bra affärer, typ mataffärer?
Finns det uttagautomater?
Många frågor har jag, men om man inte frågar får man inte veta nåt...

Thalassa
2005-07-19, 12:03
Ixia-stranden er lang og består av grovkornet sand og noe småsten. Den er ikke langgrunn, og det hender at det blåser ganske friskt, slik at det kan bli høye bølger/vågor (VM i windsurfing ble holdt her for noen år siden). Dette med vind og relativt høye bølger gjelder hele den vesrte siden av Rhodos - men det kan også være vindstille enkelte dager...

I Ixia vil dere finne/hitta alt hva hjertet kan begjære av tavernaer, restauranter, barer, butikker, minimarkets - og det er helt sikkert bankautomater der, også. Det siste har jeg ikke undersøkt, men om det - mot formodning - ikke finnes noen, er det ikke mer enn noen minutter med buss inn til Rhodos by (går også godt an å promenere, fin tur :)). Og i Rhodos by er det godt med bankautomater.

Hotellet kjenner jeg ikke til, men så vidt jeg vet holder hotellene i Ixia god standard. Ha et trivelig opphold! :)

Thalassa

snowsoul
2005-08-06, 11:30
Hej !


Vi åker oxå till Ixia - Forum beach den 28/8

ska bli jätteroligt, vi har aldrig varit på Rhodos förut.

Elisabet
2005-08-06, 11:46
Hej !Viket härligt nick! :) Har jag en själsfrände här måntro?? ;)
Välkommen till Kalimera förresten!

snowsoul
2005-08-06, 11:59
:)

Tackar.

Ett väldigt bra forum, mycket information, internet e bra o ha ibland..

/

nilam
2005-08-06, 13:15
Jag har bott på Forum Beach och tyckte det var ett bra hotell. Stranden nedanför består av klappersten. Det är väldigt blåsigt, men det är bara skönt när man åker i augusti....


Malin

Hannah
2008-08-07, 10:26
Jag älskade Forum Beach bra service gott med mat trevliga arbetare. Mini- Disco och sådant...

Hansson
2008-08-08, 13:36
Vi åker till Ixia om 14 dgr. Blir lite orolig när jag läser att det blåser mkt där. Vågar man låta sina icke simkunniga barn bada där? Kram:(

rhodosfanast
2008-08-08, 19:24
Man skall alltid som vuxen vara med sina små barn i vattnet för det kan komma vågor som kastar omkull dom o det gäller även vuxna som kan bli omkull slagna utav vågorna.

Man skall inte heller låta icke simkunniga barn ligga på madrasser för dom kan flytta ut. Var med om 96 att det var en grekisk familj där pappan stod med vid vattenkanten o barnet flöt ut o vi andra fick jaga fatt i luftmadrassen för pappan var inte simkunnig.

Badar alltid på windy beach i Rhodos stad för där luftar det merrän på Ellibeach....

Trevlig resa..

johan™
2008-08-09, 04:46
Barn brukar föredra poolen hursomhelst.

trollet
2008-08-12, 13:51
Hejbye_bye jag och min familj var på Rhodos / Ixia hotel Forum Beach maj iår. vi åkte med Solresor och hade all inclusive har haft innan all inclusive och måste säga att denna här var den sämsta av allt:confused: tyvärr....

visste inte att man kunde boka " vanligt" också på den hotell.

Stranden välligt små stenig, så har ni barn och dem eller ni vill bada, så skaffa " bad skor" och köp mygg medel, massor av mygg...

sj ska jag igen om 4 dagar 17/8 till rhodos stad hotel kipriotis, där har vi bara frulostbufe, men denna gången åker jag med väninnaflabb_flab


Önskar till dig en trevlig semester_B-anana

rhodosfanast
2008-08-12, 14:36
Ett råd om du är astmatiker o skall bo på Kipriotis så ta med dig massor av medicin för dom har ett fruktansvärt rengöringsmedel på det hotellet o folk rökar som bortsbindare inomhus där.Var i kontakt med läkaren som kommer dit o han sa att vi skulle flytta därifrån för att inte bli sämre. Vi åkte ospec 98 med Spies för dom hade det hotellet som sitt eget då o har aldrig hamnat så dåligt o det blev endast två nätter sen såg vi till o flytta därifrån. Vi hamnade nere i källaren precis intill poolen o såg bara fötter o ben som gick förbi där o ett jävla liv vid poolen på natten o i korridoerna för dom sprang fulla som bara den där...

IRSA
2008-08-12, 15:20
Förlåt mig, men det var ju 10 år sedan du vart där sist. Tror du att det är så nu också?

Fjonk
2008-08-12, 15:22
Vi har bott säkert 10 gånger på Kipriotis det är ett jättebra hotell. Trevlig personal, rent och fint. Mina astmatiska barn har ALDRIG reagerat vare sig på lösningsmedel eller rök...
I frukosten jobbar en jättehärlig liten tant, ful så hon skrämmer barn, men UNDERBAR... Hoppas ni får det bra och glöm inte att ta en lunch på Helena, killarna som jobbar där är kanon. Där ska vi äta och dricka MASSOR när vi kommer ner :D

Trevlig Semester bye_bye

Kalimera
2008-08-12, 15:31
Förlåt mig, men det var ju 10 år sedan du vart där sist. Tror du att det är så nu också?Exakt så tänkte jag också. Tio år är lång tid och uppgiften bör väl tas med en grävskopa salt.

rhodosfanast
2008-08-12, 19:21
Efter ha bott under marken som inte ens Turistpolisen godkände så vänder man aldrig tillbaka till ett sådant hotell mer o även grekerna på ön blev förtvivlade att hotellet la deras turister under jord för inte ens i sådan rum skulle dom själva vilja bo i...

Elisabet
2008-08-12, 19:28
så vänder man aldrig tillbaka Då ska du ju inte heller uttala dig om hur det är där idag, det är ju alldeles självklart!

IRSA
2008-08-12, 19:52
Elisabet skrev:

Då ska du ju inte heller uttala dig om hur det är där idag, det är ju alldeles självklart!

klapp_klapklapp_klap

rhodosfanast
2008-08-13, 08:16
Oj vad man kan reta gallfebern på småskolan...:mad:

Elisabet
2008-08-13, 09:40
Oj vad man kan reta gallfebern på småskolan...:mad:Nu har du dragit helt felaktig slutsats. Du har inte retat gallfeber på någon, men jag tror säkert du förstår själv, om du tänker efter, att erfarenheter av ett hotell som man inte har besökt på tio år, inte har något värde för den som ska resa dit i år.

Det skadar inte att tänka efter om man har någon vettig information att komma med, innan man skriver. Inte minst på hotell och tavernor kan ju mycket ha hänt på bara något år.

met
2008-08-14, 09:35
Vi kom hem från Forum Beach igår. Det blåser en hel del men det är skönt för det är varmt där nere nu, vi var över på den andra sidan ett par dagar och där var det mindre vind men också betydligt varmare. Nere vid stranden låg vi aldrig då det för vår del blåste lite väl hårt men stranden ligger så nära så de flesta går ner och badar i havet och sen tillbaka till poolområdet. Det är vågor hela tiden och det gör ju att man driver en del i vattnet, att det var strömt tänkte vi aldrig på.

Som en annan skrev längre upp så behövs det badskor för det gör ont att gå på stenarna men det finns att köpa i alla butikerna och de kostar inte så många euro. Havet är så behagligt varmt och färgen underbar tack vare stenarna. Det blir djupt direkt och man behöver hjälpa mindre barn att komma i sen kan de ligga intill en och guppa runt med armpuffar eller liknande om de inte kan simma.

Bankomater finns det på gatan från hotellet upp mot butikerna, såg ett par stycken.

Tänk på att ta med myggmedel och köp gärna en myggmaskin i affären vid hotellet, den hjälpte bra. Om ni ska låna handdukar på hotellet, räkna då att 10 euro per handduk går till deposition som ni får tillbaka sista dagen.

jenna176
2008-08-17, 19:24
Hejbye_bye jag och min familj var på Rhodos / Ixia hotel Forum Beach maj iår. vi åkte med Solresor och hade all inclusive har haft innan all inclusive och måste säga att denna här var den sämsta av allt:confused: tyvärr....

visste inte att man kunde boka " vanligt" också på den hotell.

Stranden välligt små stenig, så har ni barn och dem eller ni vill bada, så skaffa " bad skor" och köp mygg medel, massor av mygg...

sj ska jag igen om 4 dagar 17/8 till rhodos stad hotel kipriotis, där har vi bara frulostbufe, men denna gången åker jag med väninnaflabb_flab


Önskar till dig en trevlig semester_B-anana
Jag kom hem imorse från Forum beach. Jag håller med om att det var dålig mat. Var förra året till Turkiet på allinclusive och det var toppen. Mycket mat att välja på och varierat, allt fräscht, mycket olika frukter och fruktsallad. Forum beach hade konserverad fruktsallad och persikor. Det är ju lite dåligt när man är i ett land där det finns så mycket färsk frukt. Det fanns dock vattenmelon ibland. På Forum beach kändes det som man fick samma mat flera dagar, som de värmde upp resterna. Sönerna levde på hamburgare och strips.

Håller också med om att det var mycket mygg, så ska ni dit smörj in er - vilket vi inte gjorde första kvällen. Fick stora bläffor som kliade enormt.

Allt var ju inte neg där, som det kan låta, men kan inte låta bli att kommentera inlägget.