Visa fullständig version : Billigt flyg till Aten?
Ska flyga till Aten omkring 15 Juli och planerar återresa ca 3 veckor senare. Ska ö-luffa i Kykladerna.
Det spelar ingen större roll om jag flyger från/till Arlanda, Oslo eller göteborg. Liten fördel Oslo dock.
Har kollat på Sterling, de verkar ha biljetter för ca 1400 dit och lite dyrare hem. Någon som kan finna billigare och bättre?
Vet inte riktigt var jag ska leta.
Tack på förhand!
Sjekk KLM via Amsterdam. Mange muligheter, veldig okay priser.
Sjekk KLM via Amsterdam. Mange muligheter, veldig okay priser.
Eller heter det "kolla" på svensk? :)
Kalimera
2008-04-28, 20:14
Vet inte riktigt var jag ska leta.Har du kollat charterbolagen, vet inte om de är billigare än Sterling, men det kan vara värt att undersöka. Vi flög med Bryssel Airlines förra året, de var ganska "billiga", flyger från Bromma.
Hej!
Kollade precis på SAS. De har biljetter Stockholm-Aten t.o.r.(16 juli-4 augusti) för 2081 kr. Så mitt tips till dig är att kolla lite på deras sida. De flyger till Aten från Oslo också.
Kanske har norwegian.no några billiga biljetter kvar till Aten.
Hoppas du lyckas hitta några billiga biljetter som passar dig!
Ps Du kan ju välja enkelbiljetter från olika bolag på det viset kan det ju bli riktigt billigt.
nickabye_bye
litentuva
2008-04-28, 20:41
Har du kollat charterbolagen, vet inte om de är billigare än Sterling, men det kan vara värt att undersöka. Vi flög med Bryssel Airlines förra året, de var ganska "billiga", flyger från Bromma.
Charter är dyrare än sterling, i alla fall apollo, ving , fritidsresor och airtours om man flyger från Arlanda. Det kan bli billigare om man har is i magen och väntar på sistaminutenpriser. Men i mitten av Juli brukar det inte bli så värst mkt lägre priser. Apollo tex tar 4500 för tre veckor i Juli om man bokar nu.
isabellklockare
2008-04-29, 09:27
Hej! vi bokade resa till aten den 17 juni -15 juli på MrJet för 2400! tycker i alle fall att det var billigt för fram och tbx:)!
Jag snubblade på en riktigt billig biljett idag till Aten, från Göteborg visserligen (kanske finns liknande från Stockholm). Tur och retur i juli kostade med KLM via Amsterdam, 1570 inkl skatter.
Det är väl ändå rätt billigt, tycker nästan det låter oroväckande billigt...
Bokade biljetten online på något som heter Supersavertravel.
Hade jag inte redan bokat så hade jag slagit till direkt, fast flygtiderna är inte de bästa ser jag, men det hade jag kunnat leva med till det priset:D
// Helén
Nja det är klart, tiderna kanske inte är de allra bästa. Men å andra sidan är det rätt ok att komma fram på natten (gäsp...) och sedan ta sig ner mot hamnen och ta en morgonfärja vidare. Det blir inte så mycket dötid efter ankomsten...
När det blir dags för hemresa är det däremot lika bra att åka till Aten dagen innan.
Sen,... om man ska gnälla lite till är det jobbigt när det inte är non-stop, men som sagt, priset gör att man kan leva med det :D
Jag bokade med SAS för 1600 kr tor, nu var det några månader sedan dock. Kolla lite på SAS hemsida om det kan finnas platser kvar för de låga priset.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.