handdator

Visa fullständig version : Tsamadou/Kokkari


Inas
2008-04-28, 20:28
Jag undrar om någon vet hur långt det är från Kokkari till stranden Tsamadou? Är det gångavstånd? Om inte, går det någon buss? Finns det restauranger där så man kan äta lunch?

andgu
2008-05-01, 12:01
Det är bara några kilometer från Kokkari till Tsamadou, bör inte vara några problem tt gå även om det är en ganska brant backe på vägen upp.

Bussen till Karlovassi är ett alternativ, kanske ta den upp på fm och sedan vandra hem efter badandet. Det finns även särskilda turer som går Samos-Tsamadou via Kokkari (kanske bara på sommaren).

Vid Tsamadou finns 2 taverner om jag minns rätt och en liten kiosk på stranden.

Lopez
2008-05-16, 09:38
Jag undrar om någon vet hur långt det är från Kokkari till stranden Tsamadou? Är det gångavstånd? Om inte, går det någon buss? Finns det restauranger där så man kan äta lunch?

Inga problem att gå till Tsamadou från Kokkari. Tar ca. 20-30 min. beroende på konditionAng_elx. Tsamadou är en fantastiskt fin strand, och en av mina personliga favoriter. Finns två jättetrevliga tavernor med god mat och kalla Mythos. Min rekommendation är den taverna som ligger längst bort på stranden (västerut). Här har man en underbar utsikt över stranden och havet, och de har också gratis solstolar om man äter på tavernan.
Tänk bara på att om ni går från Kokkari och tar första nergången till stranden hamnar ni längst ut på den östra delen och där är det en liten bit som är "no-textil area". Vad det innebär får ni lista ut själva:D.

Aina
2008-05-16, 13:46
Hehe, jag har redan bestämt att jag ska gå dit, till Tsamadou alltså. Övr familjen får väl ta bussen! :D
Aina

Lopez
2008-05-16, 15:52
Tycker man det är för jobbigt att gå till Tsamadou så ligger det annan jättefin strand strax innan: Lemonakia. Mycket trevlig den också, men personligen föredrar jag Tsamadou.

Aina
2008-05-16, 16:04
Jag har sett det! Får man göra reklam för andra sajter här? Minns inte riktigt reglerna, men det finns en dansk Samossajt med information om Kokkari. Man kan söka olika stränder, restauranger och hotell på en karta t.ex. och se var det ligger. Titta på bilder från olika årstider, storm i januari t.ex.

Aina