handdator

Visa fullständig version : En gave til våre venner


Mikkel
2008-04-28, 07:00
Når vi nå skal reise til Ios og Naxos ønsker vi å ta med en liten gave til våre vertskap. Vi har fått høre at norsk røkelaks står høyt i kurs. Hva mener dere Kalimeravenner om det? Ønsker andre tips også.
Den 14. juni reiser vi og gleder oss stort._B-anana

Admirala
2008-04-28, 11:03
Røkelaks pleier være en velkommen gave. Jeg pleier å ta med et glass sennepssaus også (kan godt være hjemmelaget), siden det også er nokså eksotisk i Hellas, særlig sammen med laks.

Gode, norske oster er et annet tips. Grekerne er vel det folkeslaget i Europa som spiser mest ost, og jeg får alltid store takksigelser hvis jeg har med ost.

spiro
2008-05-07, 20:43
Jeg pleier å ta med et glass sennepssaus også (kan godt være hjemmelaget), siden det også er nokså eksotisk i Hellas, særlig sammen med laks.

Senap på laxen är exotiskt i sverige också!flabb_flab Eller är er senapsås, som hovmästarsås? Hehe
Problemet med att ta med röktlax, torde vara nerkylningen som måste hålla hela vägen.Lycka till!
peter

Mikkel
2008-05-07, 20:59
Takker så mye for dere to som svarte!! Men har vært inne på et annet forum, og forstår at røkelaks blir litt for eksotist!:eek:Så vi går for noe norsk glass eller krystall. Takk iallefall!klapp_klapOg nå er det ikke lenge igjen til vi reiser - hadde svar fra Kolitsani View på Ios og rommet vårt står klar når vi kommer!! Åhh så vi gleder oss.

Admirala
2008-05-08, 12:45
flabb_flab
Sennepssaus er laget med olivenolje, dill og sennep. Smaskens!

For eksotisk for grekere? Det er ikke min erfaring, men...

JoLo
2008-06-10, 09:44
:D

Hej,nu verkar det som om norsk och svensk smak är olika, men när jag tar med mig Gravad Lax och Hovmästarsås så, har man älskat den kombinationen i Grekland.
Har jag haft med mig rökt Lax, så har jag serverat den med pepparrotsgrädde eller gjort rosencanapéer.Också det succéer.

Både rökt och gravad lax har hållit sig fint, inpackad i tidningspapper.

/JoLo _B-anana_B-anana

Nektaria
2008-06-10, 09:48
Till Kreta har vi alltid med oss PARADIS choklad - älskas av alla - hittills!
Svensk kristall är också mycket mycket uppskattad! bye_bye

Monica P
2008-06-10, 14:53
Min bror hade med sig ett paket tunnbröd...mycket uppskattat även om det kom i form av brö-sull , jämtländsk traditionell müsli...