handdator

Visa fullständig version : Åka till Syros mitt i pngsthelgen


ynot
2008-04-26, 20:22
Är det någon som vet om det är svårt att få boende om man kommer till Syros mitt i pingsthelgen, vi planerar att åka söndagen den 15 Juni. :)

Ynot :)

Arne
2008-04-27, 07:31
Syros är ju en lite speciell ö i Cykladerna. Enligt vår erfarenhet har många
Hotellägare/ Rumsuthyrare fasta priser, och därav följer att det då ej
blir någon prisskillnad vare sig man förbokar eller ej.

Räkna med ett snittpris runt 35€ i mitten av Juni ute i byarna. Hur prisbilden ser ut inne i hamnstaden Ermaupoli vet vi ej.

Vi har bokat in oss på Kinibay Hotell i lilla Kini i slutet av Maj.

Arne och Hustru Birgitta

ynot
2008-04-27, 19:44
Jag hittade kinibay hotel och deras hemsida så det blir till att boka några
nätter( om det finns ledigt vi är en familj på 5). Kini verkar vara en liten fin by,och Syros verkar ju vara en bra ö att luffa vidare från.

Ynot.

Kalimera
2008-04-28, 20:39
Är det någon som vet om det är svårt att få boende om man kommer till Syros mitt i pingsthelgen,Om jag inte minns helt fel är det svårare att hitta rum under pingsthelgen, hur det är på Syros vet jag dock inte. Ska själv åka i pingst och funderar på att boka i förväg, men det är på en annan ö. :)

Janérik
2008-04-28, 23:09
Vi har kommit ner flera gånger i pingsthelgen, stått i Pireus och funderat varför vi aldrig lär oss. Det är nämligen så att det på fredagen (om pingst infaller måndag vilket jag tror den alltid gör) så kan det vara lite tjockt på båtarna. Jag minns speciellt ett år då vi kom med hjärtat i halsgropen och missade precis en snabbåt till Naxos vid 16-tiden. I biljettförsäljningskontoret informerade de oss om att vi inte skulle vara ledsna för det för båten var ändå full. Sedan fick vi vänta då någon annan båt också åkte iväg full så att vi kom oss iväg först vid midnatt. Däremot hade vi inga problem att hitta rum då vi kom fram men det var som sagt på Naxos och där ska det mycket till innan det blir fullt.

Mvh Janérik