handdator

Visa fullständig version : Hyra bil på Ikaria??


Suz
2008-04-26, 14:04
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz

ChrBra
2008-05-14, 22:41
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz

Allt går att lösa (ni e ju i Grekland :D) vi hyrde bil över dagen i Armenistis och det blev rundturen Evdilos, upp över berget (fantastisk natur) ner till Therma, Agios Kyrikos, Plagia, mera berg och fantastisk natur, jag minns att sonen hade med sig sound tracket till Sagan om Ringen vilket var en mycket passande musik till naturscenariot.

Att få lämna tillbaka bilen på flygplatsen kan nog bli knepig men det är nog som all annat, en kostnadsfråga.

xenos
2008-05-15, 06:45
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz

Påstår att Ikaria erbjuder bra utflkter vart ni än åker. Annars, ni åker helt rätt om ni från Evdilos fortsätter rakt söderut till andra sidan ön; därefter öster eller väster är en enkel fråga om vilket äventyr ni vill ha.

Aventura, har kontor både Armenistis och Agios Kirikos. De ligger närmast till hands för att lösa ert problem. Annars kanske ni kan lämna bilen i Agios Kirikos; ta en taxi därifrån till flygplatse, inte långt.
Lefteris
morgonpigg

ChrBra
2008-07-07, 11:48
Går det att hyra bil på Ikaria? Gärna med möjlighet att lämna tillbaks på flygplatsen när vi flyger hem? Emottager gärna tips på bra utflykter med bil.
/Suz

Hej Suz, Jag tänkte på din fråga när vi kom till Ikaria med flyget flabb_flab (Lämna hyrbilen på flygplatsen :D) hur kul som helst...... vi hade tur som kom därifrån, fick åka med en dam som hade förbokat taxi till Therma. Jag fick ta chauförrens 7-8 åriga son i knät :). Jag har sett busshållplatser som är större än terminalen på Ikaria och inflygningen var inte att leka med (inget för flygrädda, kort landningsbana straxt efter havet mellan bergen :eek:) Min enda tanke var att "hoppas piloten har gjort det här några gånger tidigare":).

Dock var flyg ett mycket bra sätt att börja och sluta luffen på, vi flög hem från Lesbos och på så sätt blev ju resan nästan två dagar längre. // Christer bye_bye

Netwolf
2008-07-11, 09:49
Jag har sett busshållplatser som är större än terminalen på Ikaria och inflygningen var inte att leka med (inget för flygrädda, kort landningsbana straxt efter havet mellan bergen :eek:) Min enda tanke var att "hoppas piloten har gjort det här några gånger tidigare"

Starten var inte heller så rolig. Man såg ju hur kort landningsbanan var och när starten gick tänkte man "lyfter han inte snart?" När han lyfte, då var vi över vatten, sekunden efter! :eek:

/Netwolf

ChrBra
2008-07-15, 12:06
Starten var inte heller så rolig. Man såg ju hur kort landningsbanan var och när starten gick tänkte man "lyfter han inte snart?" När han lyfte, då var vi över vatten, sekunden efter! :eek:

/Netwolf

Låter som en upplevelse som måste provas :), kanske blir det hemresa därifrån.

Sonen fick grymt bra kontakt med grabbarna nere på fotbollsplan i Agios Kyrikos så han vill nu åka tillbaka dit lika mycket som han vill träffa Nikos på Fourni (om inte lite mer kanske)

bye_bye // C