handdator

Visa fullständig version : Googles Satellitbilder!!!


Arne
2005-07-18, 16:36
För några dagar sedan fann jag en helt ny tjänst på Google!! Google Earth!!!

Man laddar ned ett litet program, och sedan kunna man taga in snart sagt varje plats på detta klotet!!!

Söker man på Greece, då kommer såväl fastlandet som öarna upp. Sedan bara att zooma in den grekö man är intresserad av och då komma densamma upp snyggt och prydligt!! Man kan se hela ön från satellit, eller om så önskas, vägar, hamnar, topografi etc etc... Ävenså boende och camping. Bara att göra tillval....

Länk för att ladda hem programvaran http://earth.google.com/



Arne

ciakoohler
2005-07-18, 16:57
Nämen Arne,det där har vi andra redan reda på .Var var du då detta avhandlades ?

Arne
2005-07-18, 17:02
I Grekland kantänka!!!


Arne

Elisabet
2005-07-18, 17:12
Njae det är bara ett par veckor sedan som PO skrev om den i inlägg #14 i den här tråden (www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=449&highlight=karta)

Sen dess han man nött den ett antal gånger. Det är verkligen häftigt - fast inte främst över Grekland tycker jag, men däremot över jordens stora fjällområden!

Goliat
2005-07-18, 22:43
Det är verkligen häftigt - fast inte främst över Grekland tycker jag, men däremot över jordens stora fjällområden!

Jag håller med! Bilderna över Makrigialos var inte speciellt upphetsande, fast över Huddinge verkade det någorlunda uppdaterat.

Göran

Mikke
2005-07-18, 23:17
...phu bubblan.........funkar inte för oss som har Mac....:(
Mikke
(KfK)

Janet
2005-07-19, 09:12
Wow, leker med programmet nu som Arne tipsade om. Häftigt! Men jag har inte gett mig in på några speciella funktioner (ännu) utan kollar bara runt... tänk vad tekniken ger oss!

Laila I
2005-07-20, 11:51
...phu bubblan.........funkar inte för oss som har Mac....:(
Mikke
(KfK)

Men dette funker på Mac. Er det ikke det samme?:

http://maps.google.com/

Trykk på satelitt. Kjempegøy!


L

Mikke
2005-07-20, 20:23
.......jorå, det funkade rätt ok.......:)
Takk, takk för tipset!!
Mvh,
Mikke
(KfK)

Michaela
2005-07-23, 12:52
Mycket roligt program. Har suttit i två timmar nu och lekt!
Dags att försöka ta sig ifrån datorn nu kanske...