handdator

Visa fullständig version : Galini Suites & Poseidon


Homeros
2008-04-23, 09:24
Hej
Ska i sommar besöka Skiathos för första gången. Ska resa med Apollo och bo på Poseidon som ligger strax utanför Skiathos stad.
Ett par bekanta till oss har också bokat in Skiathos har det visat sig. De kommer att resa med Airtours och bo på Galini Suites.
Är det någon som vet om dessa hotell ligger hyfsat nära till varandra, ser iallafall ut så om man jämför Apollos och Airtours hotellkartor, men hur är det i verkligheten !!??:confused:

Homeros
2008-05-26, 12:54
Ingen som vet ????
:confused::confused::confused:

Jag vet i alla fall att Poseidon ligger högt. Är det en jobbig backe upp till hotellet ?
Ligger även Galini Suites högt ?

Elisabet
2008-05-26, 15:03
Jag kollade på bolagens kartor på webben och det är ganska långt, minst två km, troligen mer. Området där Poseidon ligger åkte jag bara igenom en gång med bussen och minns inte hur det såg ut, men jag tror att backen är ganska brant. Det står 250 meter på hotellbeskrivningen och om det stämmer så är det längre backe upp till Galini. Den är nog nästan dubbelt så lång, 400-500 meter tror jag, och brant.

Jooohaaanna
2008-05-30, 15:05
Heej!

Det tar ca 10-15 min att gå från Galini Suites till Poseidon. Galini Suites ligger högt upp, precis som poseidon. Backen upp till Galini Suites är ganska tuff, men det är det värt.

Hoppas ni får en fantastisk semester!

pulta
2008-06-03, 19:56
HEEEEEJ
_B-anana
Är nyss hemkommen från Skiathos,vi bodde på Poseidon,jättefint hotell,
Underbaaaaaaar utsikt,och en seeeeeeg backe.......
Hade läst att det var en brant backe till hotellet,MEN att den skulle vara så jobbig och lång hade jag inte förväntat mej.
Trots detta,rekomenderar jag detta hotell och skulle utan tvekan boka in mej på det igen,ABSOLUT.
Ha det gott och trevlig resa:)

Homeros
2008-06-04, 09:00
1½ månad kvar till avresa.
Vad kul att Poseidon verkar vara så bra _B-anana

-Är van vid branta backar då jag förra sommaren bodde på det utmärkta "Sissy" på Kefalonia !

Fråga:
Finns det någon närbutik eller bageri i närheten av Poseidon, eller måste man gå den jobbiga backen för att nå dessa ?

/Homeros

pulta
2008-06-04, 15:14
Hejsan!

Vi hittade inget annat att handla i förutom supermarket som låg just NEDANFÖR backen.....
Första morgonen så gick en av oss ner och köpte färska baugetter....
men sen så handlade vi faktiskt på ett bageri nere i stan på kvällen och väl inplastade så var dom helt ok att äta på morgonen och ta med som matsäck.
Det tyckte vi var rätt bra faktiskt,dom baugetterna i supermarket var inte mjukare än dom vi sen köpte dagen innan.Så det e ett litet tips...:)

(Vi behövde ju då inte gnata om vem av oss 3 som skulle gå på morgonen och handla haha...)
Ha det gott
_B-anana

24-seven
2008-06-04, 22:18
Brevid närbutiken (nedanför backen) ligger också en sandwichbar som gör mycket goda mackor, vet inte hur tidigt dom öppnar dock...

kostas
2008-06-08, 22:35
Poseidon är ett mycket fräscht och fint hotell, där har vi bott båda gångerna vi varit på Skiathos. Bättre utsikt får man leta efter. Däremot skulle jag inte säga att det ligger utanför Skiathos stad, snarare ovanför... Backen upp till hotellet är också överkomlig, det är bara det sista lilla motlutet som brukar kännas segt. Och den är ju inte kilometerlång heller. Jag brukar trösta sambon med att man lär få snygg bakdel av att gå i trappor så då borde ju samma gälla i backar ;)

Det blir garanterat Poseidon nästa gång vi åker till Skiathos. Fast i år blir det Amorgos (knappt tre veckor kvar till avfärd).

/Nicke

Homeros
2008-06-23, 14:56
Poseidon verkar vara en lyckträff.
Ser även ut som om det är väldigt populärt, då det nu under en längre tid inte funnits några lediga rum kvar under hela sommaren.
Drygt 3 veckor kvar till avresa nu !!!!
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

theresa
2008-06-23, 21:43
Ja det verkar onekligen populärtflabb_flabnär vi väl bestämde oss för vilken ö vi ville åka till så valde vi just poseidon som det hotellet vi ville ha..men under tiden vi bestämde oss så hann det bli fullbokat:rolleyes: så det fick bli hotel René med ving i stället...jag hoppas det hotellet är lika bra som poseidon verkar vara,jag har inte hört så mycket om det hotellet förutom att det också ligger väldigt högt upp:eek: hoppas ni får en underbar semester_B-anana_B-anana

/trevlig resa( vi åker om ca 5 veckor)bye_bye

MrsPS
2008-07-13, 20:52
Ingen som har bott på Galini Suites??? Ska bo där i sommar och är jättenyfiken på att höra hur hotellet är, har inte hittat någon information om det alls.... =(

leneem
2008-07-13, 23:37
klapp_klap
hei galini suites er ett flott hotell-leilighets kompleks som ligger en bit ovenfor megali amos stranden,,,ca 5 min å gå.En fantastisk utsikt ,svømmebasseng og en liten bar(Den var ihvertfall åpent ifjor)Reiser selv til Skiathos 25 august for 13 gang.Er det noe mer du lurer på så send meg en melding!! hilsen lene