handdator

Visa fullständig version : Resan betald


Aina
2008-04-21, 20:14
Idag har vi betalat hela resan, Kokkari två veckor. Och nu struntar jag i om ni förordar Pythagorion eller något annat ställe (eller annan ö!).
;)
Kokkari kommer att bli bra för oss. Må tusen vindar blåsa! Vi har inget emot att vara lite off...! Jag ser fram emot vandringen till Vourlites, promenader till stränder en bit bort, bussen till Vahti, bilutflykter runt ön...
Vad tiden går fort. Bokade i oktober, tror jag. Nu är det två månader kvar.
Klapperstenshälsningar,
Aina

Malena
2008-04-21, 21:38
Åh vad skönt! Visst är det härligt att ha resan framför sig och "bara" vänta och njuta av det som komma skallklapp_klap

Riitta
2008-04-21, 21:50
Gratulerar:)Kokkari är vårt favoritställe på Samos:)

Riittabye_bye

Aina
2008-04-23, 15:38
Roligt att höra Riitta! Berätta gärna mer eller varför. Eller det kanske du redan gjort. Ska gå tillbaka och läsa. Satt just och läste ett positivt inlägg om Samos - och upptäckte att det var jag själv som skrivit det.
flabb_flab
Börjar bli gammal och senil? Eller behöver den där semestern på studs?!
klapp_klap
Aina
som ska beställa Kalimera-guiden - hade inte den med förra sommaren

RAN
2008-04-23, 18:26
Var på Samos 2006 en helt underbar ö. Bodde i Pythagorion där vi stortrivdes men vi tog buss till Kokkari som var en mysig by. Promenerade till stranden Tsamadou och hade en helt underbar dag. När vi kom tillbaka till Kokkari blåste det friska vindar men det hade vi inte känt av på Tsamadou.

Njut på denna härliga ö.

ebba-lotta
2008-04-25, 17:33
Grattis
visst känns det härligt när resan är betald. Man typ halvvägs upp för flygplans trappan.
Jag har oxå betalat in första inbet på vår resa till Kokkari. Vi var där för två år sedan och längtat tillbaka sedan dess. O nu längtar man ju ännu mer. Det är så fint litet ställe. Precis lagom för en slappa-resa, och det är det vi ska göra. Vill tipsa om en restaurang som ligger på den lilla bron, tror den hette Biblio eller liknande. Så god mat. Jätteportioner men man måste ju inte äta upp.
Grattis till ett toppen val av semester ställe
ebba-lotta
ps var ska ni bo? vi ska bo på Nafsika billigt o bra

Aina
2008-04-26, 10:37
Tack för restaurangtipset, Ebba-Lotta. Vi skriver upp och provar. Tycker överlag att man fick bra portioner på Samos. Inget kul när man får en ynklig köttbit och två spinkiga grönsaker tjusigt upplagda på en jättelik tallrik. :mad:

Vi ska på ett lägenhetshotell som heter Blue Sea. Tror det blir bra. Både nära till pool och strand. Passar hela familjen.

Ska bli roligt att återse Samos och spännande att komma till en plats (Kokkari) där vi aldrig varit tidigare! Om åtta veckor...!
klapp_klap

Hälsn, Aina

Manna
2008-05-05, 15:03
Kul att läsa om dina drömmar. Du kommer säkert att bli nöjd med Kokkari och Blue Sea. Jag bodde där i september -07. Litet hotell där man sköter sig själv. Hade tur och fick en fin lgh med balkong mot gatan (och stranden). Fin liten pool hade man också. Kanske kul för barnen men vi nyttjade den inte eftersom strand och hav bara låg på andra sidan gatan.

Har själv börjat surfa runt lite inför septembertrippen till Kokkari. Har bara inte bestämt om det blir paketresa eller flygbiljett samt ordna eget boende. Får väl se vad som finns, Hörde att vissa ställen redan var slutsålda.

Återkommer

Manna

Aina
2008-05-05, 20:52
Tack Manna, det är precis vad vi vill höra. :)
Aina