handdator

Visa fullständig version : Fårskallar


litentuva
2008-04-20, 17:51
Katter i all ära men är inte detta Grekland så säg?
http://mail.google.com/mail/?attid=0.1&disp=emb&view=att&th=1196c6f40472a43c

Chras
2008-04-21, 09:25
VAR ÄR BILDEN?
//Chras

bob-kåre
2008-04-21, 10:21
Jag tror att bilden är i litentuva´s mailbox på google, och därför kan inte vi se den.

litentuva
2008-04-21, 13:41
My mistake, får ta reda på hur det funkar då. jag ser bilden här på kalimera. Måste bilden in i ett webalbum innan jag publicerar den. Ngt tips?

Elisabet
2008-04-21, 13:48
En del sajter blockar länkning till bilder (för att de vill att man ska gå till sajten, inte bara kolla på bilden). Du måste alltså lägga bilden på en sajt som inte gör det, antingen en egen hemsida, blogg eller någon bilddelningssajt. Photobucket är vanligast bland kalimeraner, tror jag. Den är enkel och gratis.

Yanna
2008-04-21, 13:49
Eftersom bara du kan se bilden...har du bilden bara på din dator? Den måste finnas på nätet för att fler än du ska se den.bye_bye

Yanna

Elisabet
2008-04-21, 14:05
Eftersom bara du kan se bilden...har du bilden bara på din dator? Den måste finnas på nätet för att fler än du ska se den.Hon skulle inte heller själv kunna se den i inlägget om hon bara hade den i sin dator. Det märkliga är att hon kan se den i inlägget när den ligger i gmailboxen. Kan någon förklara hur det kommer sig? Känner gmailen av henne som inloggad???

litentuva
2008-04-21, 17:46
Nu kan jag inte se den längre, men senast jag var inloggad idag låg den som första inlägg på denna tråd. mkt märkligt. Trodde att det räckte att kopiera från gmailen för att det ska räknas som internetkopplad bild. Men vart ska jag ladda in den innan jag lägger ut den här för att det ska funka?
Jag har webalbum genom gmail, Picasa. Räcker det?

Hur gör ni andra som lagt ut bilder här?

litentuva
2008-04-21, 17:48
Nu såg jag att photobucket var rekomenderat i ett tidigare inlägg. Ska kolla det också och Picasas.

Elisabet
2008-04-21, 19:41
Picasa är det flera som använder, så om du redan har dina bilder där, så finns det ingen anledning att prova någon annan sajt.

litentuva
2008-04-21, 19:46
Måste jag då lägga upp det picasas webalbum? Har försökt kopiera direkt från picasa och mina mappar med foton men den vägen funkar inte...

Tack på förhandbye_bye

Elisabet
2008-04-21, 19:53
Jag vet inte hur picasa funkar, men bilden måste ligga på internet, vilket borde betyda att den måste ligga i picasas webbalbum. Om "direkt från picasa och mina mappar med foton" betyder att bilden endast ligger i din dator så visas den inte i forumet (som väl är, annars vore ju din dator helt öppen mot den server som forumet ligger på).

Janérik
2008-04-21, 19:56
Du måste lägga upp bilden på Picasa Webbalbum först och sedan länka till den. Klicka på "Länka till det här albumet" och använd länken under "Klistra in HTML i bädda in i webbplats" direkt i texten i inlägget så ska det funka.

Mvh Janérik