handdator

Visa fullständig version : Var handlar ni i Rethymnon


nekjam
2008-04-20, 07:48
Det finns ju en del supermercados i Rethymnon stad och även några större affärer.
Var brukar ni gå och handla?
Finns det någon speciell som har bra priser.
Jag menar alltså grönsaker, och dagliga matvaror samt drycker.
Brukar själv handla på Incca, Spar och sedan finns det en affär med grönsaker utanför, som ligger vid hotell Porto Rethymno vid korsningen upp till hotell Bio.
Intressant höra om någon har någon favorit.

Kanske får höra när några av Er kommer tillbaka efter försommarens resor.
Ska själv till Rethymnon i september.

litentuva
2008-04-20, 11:01
Vi brukar handla på Xalkidakis vid Lefkoniko, eller mamalakis ( kan ha bytt namn) vid "megali porta"Ibland springer vi bara in på den lilla minimarketen i slutet av Arkadiou eftersom vår väninna bor precis där och vi brukar bo hos henne.

Athanasia
2008-04-21, 08:45
Eftersom vi oftast bor borta i Pervivolia så handlar vi oftast på den stora "nya"marketen som ligger efter strandpromenaden,eller på den mindre Michalis supermarket som ligger bredvid Marilyn...

nekjam
2008-04-21, 09:03
[
Var ligger den nya marketen? Om man tänker sig att stå nedanför Ilios Hotell. Jag vet inte exakt var pervivolia ligger.

quote=ATHANASIA;125575]Eftersom vi oftast bor borta i Pervivolia så handlar vi oftast på den stora "nya"marketen som ligger efter strandpromenaden,eller på den mindre Michalis supermarket som ligger bredvid Marilyn...[/quote]

Athanasia
2008-04-21, 09:08
Det är en bra bit att gå från Ilios...Du hittar andra market´s i närheten..Det heter Perivolia(stavade fel)...frukt o grönsaker handlar man ju med fördel på den stora marknaden vid piren på torsdagar..

litentuva
2008-04-21, 13:44
Perivolia är väl den första "förorten" innan man kommer in i Platanes om jag inte minns fel. En bra bit från Ilios med andra ord.

Athanasia
2008-04-21, 13:47
Perivolia börjar precis efter IbiscosGarden ...

Arne
2008-04-21, 18:53
Det går därtill alldeles rent utmärkt att sig en Bozouki inhandla i Rethymno!!

Jag köpte en mycket fin Bozouki förra hösten, och den har givit mig
mycken glädje. Lägg därtill att priset ligga strax under hälften mot om jag skulle inhandlat densamma i Sverige!!

Arne