handdator

Visa fullständig version : Åka inrikes med HML till Patras?


Stellwerk1
2005-07-17, 11:51
Ska snart sticka iväg på en båtmuppar runda. Start i Dubrovnik, sen mot Split, Ancona, Brindisi. Tänkte åka med HML/GA Ferries från Brindisi till Kefalonia eller Zakynthos.
Men frågan är om man även kan åka med dom lokalt från tex Zakynthos till Patras? Eller tar dom bara resande från/till Italien?
För sen ska jag mot Patras och Pireus.
Hittar ingen info om detta på nätet, på sidan Greek Ferries står dom med på avgående men ingen övrig info.

//Robert

epiros
2005-07-17, 13:05
Måste du åka med just dom från Zakynthos ?

Om du kollar "båttidtabell inrikes" så finns avgångar från Zakynthos inte direkt till Patra utan till Kyllini, ca 5 mil väst om Patra, med andra rederier. Du kommer ju till Pelopponessos i alla fall. Ett annat tips kan vara att du skickar ett meddelande till någon här på forumet som kallar sig "Kratylos", grek som bor i Patras, han kanske har bra koll på båtar till o från Patras.

bye_bye Tommy

Stellwerk1
2005-07-17, 13:15
Hallå! Nja, grejen är att jag ska till Patras för att fotografera båtar innan jag tar tåget till Aten.
Men jag kan ju stanna på Kefalonia, därifrån går det färjor till Patras, dessutom en ö som inte är lika mycket charter.
klapp_klap

Däremot verkar det vara lite dåligt med transporter från hamnen i Sami in till huvudstaden på Kefalonia.

//Robert

epiros
2005-07-17, 13:20
Hallå! Nja, grejen är att jag ska till Patras för att fotografera båtar innan jag tar tåget till Aten.
Men jag kan ju stanna på Kefalonia, därifrån går det färjor till Patras, dessutom en ö som inte är lika mycket charter.
klapp_klap

Däremot verkar det vara lite dåligt med transporter från hamnen i Sami in till huvudstaden på Kefalonia.

//Robert

OK Ha en bra resa. Funderar på någon liknande tur till nästa sommar. Förutom det där med båt-fotogaraferandet då.

bye_bye Tommy

Ruby
2005-07-17, 21:41
Däremot verkar det vara lite dåligt med transporter från hamnen i Sami in till huvudstaden på Kefalonia.Det går bussar över nästan hela Kefalonia (se bild). Från Sami till Argostoli ska det gå fyra bussar om dagen: 07.15, 07.50, 15.30 och 17.30. Jag skickar en länk till din inbox med mer info.

http://www.kefalonia.net.gr/upload/el/otherphotos/kefalonia_routes_large.jpg


Ruby bye_bye