handdator

Visa fullständig version : Forumet stängs tillfälligt


Kalimera
2008-04-19, 17:46
Nästa vecka, oklart exakt när, kommer forumet hålla stängt under en dag eller två. Jag hoppas att det blir max en dag. Jag ska göra en stor uppgradering, den största i forumets historia. Många nya spännande funktioner utlovas. :)

Peter
2008-04-19, 18:05
Kul. Inte att Forumet stänger naturligtvis, men nya funktioner är alltid spännande. Kan du ge några exempel?

Peter

theresa
2008-04-19, 18:26
:eek:Hur ska jag klara mej utan Kalimera en hel dag...snyft_drop eller kanske TVÅ...men men...det får gå, det för ju något gott med sej_B-anana

Lissi
2008-04-19, 18:54
Nästa vecka, oklart exakt när, kommer forumet hålla stängt under en dag eller två. Jag hoppas att det blir max en dag. ... Många nya spännande funktioner utlovas. :)

Det kommer ju att bli som på den tiden när Stenmark åkte slalom..SVERIGE STANNAR!!!:D
..nya funktioner..HJÄLP! Jag som inte kan ens hälften av de vi har nu:o:o:o

Lissi -ändå nyfiken på det nya...

Riitta
2008-04-19, 18:58
Hitta inte på massa svåra saker Janne:oDet blir så krångligt för en såhär gammal tant:o;)

Riittabye_bye

Elisalinn
2008-04-19, 21:16
Så bra, uppdateringar är alltid kul, får väl ta hand om min "abstinens" ett par tre dar, helt ok. Ser fram mot nytt och kul. Ha en fortsatt trevlig helg alla Kalimeror.

Netwolf
2008-04-20, 10:55
Stänger??? Mitt i vår båtluffsplanering!!!:eek:

Hoppas produktionssättningen går bra, Janne. Jag är spänd på de nya funktionerna.

/Netwolf

Hellen
2008-04-20, 11:00
Stänger??? Mitt i vår båtluffsplanering!!!:eek:



Roa dig med GTP så länge, där händer det något nytt varje dag så här års:D
// Helén- som också ser fram emot nya funktioner, vad för något?:confused:

Kalimera
2008-04-20, 11:55
Främst blir det nya funktioner som underlättar för oss som administrerar forumet. Det som kommer märkas mest utåt är att det blir möjligt att ladda upp bilder i egna fotoalbum. Andra nyheter är en chat, (syns bara för dem som chattar), att man kan skapa sociala nätverk (typ "vi som gillar Kalymnos") och en bloggfunktion.

Hjalta99
2008-04-20, 12:24
Främst blir det nya funktioner som underlättar för oss som administrerar forumet. Det som kommer märkas mest utåt är att det blir möjligt att ladda upp bilder i egna fotoalbum. Andra nyheter är en chat, (syns bara för dem som chattar), att man kan skapa sociala nätverk (typ "vi som gillar Kalymnos") och en bloggfunktion.


(typ "vi som gillar Kalymnos" ) :D, det exemplet gillar jag! Vi är ju några stycken...
Spännande värre tycks det bli i alla fall. Att kunna ladda upp bilder och blogga, jättekul! klapp_klapklapp_klap Ser fram emot den nya versionen. Bara jag nu kan lära mig allt nytt.

Ha en härlig söndag, alla! flabb_flab
Eva

nekjam
2008-04-20, 12:29
Ursäkta min dåliga vetskap. Vad är GTB?
Hur kommer man dit?

Vill veta allt man kan göra som gäller Grekland.


Roa dig med GTP så länge, där händer det något nytt varje dag så här års:D
// Helén- som också ser fram emot nya funktioner, vad för något?:confused:

Kalimera
2008-04-20, 12:36
Ursäkta min dåliga vetskap. Vad är GTB?Det är en båttidtabell, finns här... (http://www.gtpweb.com/RoutesForm.asp)

Ylva
2008-04-22, 09:19
Finns möjligen RSS-funktioner i den nya versionen av forumet - vore suveränt :)

Kalimera
2008-04-22, 09:47
Finns möjligen RSS-funktioner i den nya versionen av forumet - vore suveränt :)Funktionen finns redan men är inte aktiverad. Får se om jag aktiverar den senare.

Arne
2008-04-22, 09:57
Förklaring för dig som inte känner till RSS
Med ett RSS-program kan du samla rubriker och ingresser från många olika webbplatser på ett och samma ställe. Genom att titta på ditt RSS-program någon gång om dagen får du en bra överblick av vad som händer, utan att behöva surfa runt till alla sajter.

Arne

Siri A
2008-04-22, 10:08
Förklaring för dig som inte känner till RSS
Med ett RSS-program kan du samla rubriker och ingresser från många olika webbplatser på ett och samma ställe. Genom att titta på ditt RSS-program någon gång om dagen får du en bra överblick av vad som händer, utan att behöva surfa runt till alla sajter.Det låter ju fiffigt! :)

Ett RRS-program finns alltså i datorn??

Arne
2008-04-22, 10:28
Nix, du får ladda hem programmet från nätet. Storlek strax under
5 MB på Feedreader 3.12 som jag använder. Detta program är kostnadsfritt, men det finns andra gratisprogram samt ett antal
som kostar och då ofta ha utökade funktioner.

Arne

Siri A
2008-04-22, 10:28
Nix, du får ladda hem programmet från nätetOkej. Tack för hjälpen, men det låter för krångligt för mig. :o

Janérik
2008-04-22, 21:25
Om man använder mailprogrammet Mozilla Thunderbird så finns RSS-läsare i det. Mycket smidigt om man har ovanan att läsa bloggar.

Mvh Janérik

Hellen
2008-04-22, 21:42
Nästa vecka, oklart exakt när, kommer forumet hålla stängt under en dag eller två. Jag hoppas att det blir max en dag.

Det börjar dra ihop sig tror jag, eller? Onsdag blir bra, för då får jag min dos av Grekland på språkkursen:D
// Helén

Kalimera
2008-04-22, 22:00
Det börjar dra ihop sig tror jag, eller? Jag hoppas det, men onsdag blir det inte. Vill det sig illa måste jag vänta till nästa vecka. :o

Marianne
2008-04-22, 22:19
Vill det sig illa måste jag vänta till nästa vecka.
Nästa vecka passar väldigt bra, tycker jag!flabb_flab
(Hmm, förlåt om det var lite egoistiskt, Janne.:o)

Kalimera
2008-04-22, 22:27
(Hmm, förlåt om det var lite egoistiskt, Janne.:o)Passar mig bättre också Marianne. :D

Kalimera
2008-04-24, 20:01
Den utlovade uppgraderingen måste tyvärr skjutas fram pga av en säkerhetsbugg. En liten uppgraderieng ska ändå göras, men den tar bara någon timme och kommer inte märkas.

Hellen
2008-04-24, 20:05
... men den tar bara någon timme och kommer inte märkas...

Du skall alltså göra uppdateringen på natten;):D
// Helén

Kalimera
2008-04-24, 20:13
Du skall alltså göra uppdateringen på natten
// HelénDå sover jag. :)

Athanasia
2008-04-24, 21:30
:-)

Kalimera
2008-04-28, 13:35
Den utlovade uppgraderingen måste tyvärr skjutas fram pga av en säkerhetsbugg. En liten uppgradering ska ändå göras, men den tar bara någon timme och kommer inte märkas.Tidigt i morse gjordes en bugguppgradering av forumet, utan att märkas. :)

Den stora uppgraderingen kommer nästa vecka.

kari
2008-04-28, 18:05
:eek: - teknisk feil :D

kari
2008-04-28, 18:07
Den stora uppgraderingen kommer nästa vecka.
- det er helt perfekt ;) ( ..... for m e g i alle fall :D_B-anana)

Kalimera
2008-05-20, 17:34
Jag måste tyvärr vänta med uppgraderingen.

Netwolf
2008-05-21, 08:59
Tidigt i morse gjordes en bugguppgradering av forumet, utan att märkas. :)

Den stora uppgraderingen kommer nästa vecka.

Kommer sajten att anpassas för mobilen? Hade varit perfekt, nu när man ska ut och resa...

/Netwolf

Kalimera
2008-05-23, 14:53
Kommer sajten att anpassas för mobilen? Hade varit perfekt, nu när man ska ut och resa.../NetwolfDet hoppas jag, bara jag får tid så... :o