handdator

Visa fullständig version : Fyra veckor till resan


Carina
2008-04-15, 13:04
Den 12 maj åker vi till Skopelos för en veckas semester. Skopelos har nu i flera år legat på önskelistan, och nu blir det av.
Är det någon som vill delge oss några tips om ön? Det är alltid roligt att få lite tips av andra.

Carina

Malena
2008-04-15, 18:46
Åh vad härligt! Skopelos är en stor favoritklapp_klap

Ni måste hyra bil några dagar och utforska ön som är grön och vacker och erbjuder magnifika vyer.
Agios Ioannis sto Kastri ligger öster om Glossa och är en kyrka på en makalöst vacker plats nämligen högst upp på en hög klippa. Slingrig väg med branta stup för att komma dit men väl värt det!

Vid Milia kan man tydligen få se delfiner. Jag har varit där och spanat flera gånger utan resultat.

En utflykt till den marina nationalparken ska vara bra. Vädret har tyvärr stoppat oss två år i rad.

Skopelos är toppenklapp_klapklapp_klapklapp_klap

BOKA
2008-04-16, 16:59
Kul att höra alla glada tillrop om Skopelos. Vi får vänta lite till för vi reser till Skopelos/Skiathos i två veckor, men först den 8 september. Känns låååångt dit nu. Men det är klart den som väntar på något gott osv. Med anledning av att det blir vårt första besök på dessa öar så tar vi gärna emot lite färsk information från de som eventuellt finns där före oss.
bye_bye

Malena
2008-04-16, 17:59
Här är utsikten över supermysiga Skopelos stad från hotell Denise. Kvällarna kan man lätt ägna åt att flanera i alla vackra gränder. Medtag kamera och massor med minneskort/film. Fototillfällena är många. Vackra gränder med blommor och grekiska, rynkiga, vackra gummor som sitter ute om kvällarna.
Det är dock brant, på sina håll mycket brant och höga trappsteg. Man är rejält varm och trött när man kommer hem till Denise på kvällen. Denise ligger högt upp i byn.
Åh vad jag tycker om Skopelos!

Här skulle varit en bild men jag lyckas inte...:mad: