handdator

Visa fullständig version : Amorgos mer omskriven i år?


Hellen
2008-04-13, 20:19
Jag funderar på om det är så att Amorgos i år är mer omskriven än tidigare år, då menar jag de senaste tre-fyra åren. Jag tycker att var det än skrivs om Grekland så nämns Amorgos, kommer ön att bli överbefolkad, eller kan det vara så att man drar sig för att besöka ön för att det är lite krångel att ta sig dit. Vill man åka dit?
Skall du åka till Amorgos i år, i så fall när?

Vi befinner oss på Amorgos från 28 juni och fyra dagar framåt. Skall i år leta upp fler stränder där bara vi är:D
// Helén

Cecilia
2008-04-13, 22:04
Jag tycker att var det än skrivs om Grekland så nämns Amorgos, kommer ön att bli överbefolkad, eller kan det vara så att man drar sig för att besöka ön för att det är lite krångel att ta sig dit. Skall du åka till Amorgos i år, i så fall när?

Jag håller med dig. Just nu känns det som att det står om Amorgos i varenda resebilaga, resetidning, resesajt etc etc. Den största anledningen är väl kanske att det går charter dit i år.

Jag älskar Amorgos! Där finns lugnet och stillheten - den enda platsen där stressiga jag känner frid - och kan koppla av. Så jag är så klart lite orolig över att ön kanske blir "invaderad" - är van att hitta egna små undangömda ställen för ett dopp, välja och vraka bland rumsraggarna och nästan vara den enda gästen på tavernorna.

Vill verkligen åka tillbaka till Amorgos i år, men om jag åker blir det definitivt utanför högsäsong. Vill inte riskera att bli besviken.

Halloj
2008-04-15, 13:35
Jag var på Amorgos förra året, första veckan i juli och bodde i Egiali. Tyckte att det var otroligt mycket svenskar där. Flera gånger när vi åt lunch så pratades det BARA svenska bland gästerna. Och då var det många olika sällskap på restarangerna. Sen var stranden i Egiali lite mer överbefolkad än vad jag hade trott att den skulle vara.