handdator

Visa fullständig version : Lite frågor om forumet


Aina
2008-04-13, 11:19
Jag har fått några privata meddelanden under den tid jag varit medlem på forumet. Några med hjälpsamma tips på sajter. Några där sajtadressen blivit kalimerakalimerakalimera...osv. Vad är det? Ett filter som blockerar förbjudna adresser? Två av dessa icke-fungerande adresser kom från "medlemmar" som aldrig skrivit inlägg och som portats från kalimera (banned).
:confused:

Sedan har jag inga kompisar på kalimera. :(
Nej, det är inget jag är ledsen för. Det var först nu, i en annan tråd, jag påmindes om att det finns en kompis- och ignorera-funktion. Vad händer om man klickar där? Betyder ignorera att den man ignorerar inte kan sända privata meddelanden? Svara på inlägg måste man väl kunna göra var som helst, så länge man håller sig till reglerna? (Varför jag skulle ignorera någon, förstår jag inte riktigt, men någon kanske vet.)

Lite funderingar bara. Mottar gärna svar från admin eller annan som vet.
Hälsningar, Aina

bob-kåre
2008-04-13, 12:24
Hej! kalimerakalimerakalimera blir det när man skriver kk med ett u imellan. Det kan vara så att något i webadressen innehåller det så blir den censurerat.

Elisabet
2008-04-13, 15:40
Jo det finns ett filter som blockerar några webbadresser (men långt ifrån alla som inte är tillåtna enligt forumets regler) och några "fula" ord, såväl i inlägg som i pm.

Får man pm från avstängda användare bör man rapportera det till admin tycker jag, för då är det ju något som inte funkar som det ska.

Om du väljer att ha kompisar i forumet så händer inget annat än att du kan öppan en lista där du ser vilka kompisar du har och om de är online. I online-listan längst ner på forumets startsida kan du också se vilka av dem som är online som är dina kompisar. De du väljer som kompisar märker inte att du gör det och inte heller om du tar bort dem igen.

Om du väljer att ignorera någon medlem så kommer den personens inlägg att vara osynliga för dig. Du kommer dock att se att den har skrivit. Personen kan inte heller skriva pm till dig. Den du igorerar märker inte att du gör det och inte heller om du tar bort ignoreringen igen.

Ganska meningslösa funktioner tycker jag. Får man otrevliga pm så är det ju bättre att anmäla det till admin än att blocka. Och dens inlägg som man inte vill läsa är det ju bara att hoppa över.

Kalimera
2008-04-14, 10:24
Två av dessa icke-fungerande adresser kom från "medlemmar" som aldrig skrivit inlägg och som portats från kalimera (banned).

Elisabet och bob-kåre har redan svarat på dina frågor. Tack för det. Jag vill bara lägga till att jag vore oerhört tacksam om ni som får sådana här PM meddelar mig det. Alltså, om ni får PM med länkar där sajtadressen är censurerad, eller om ni får PM från okända medlemmar som gör reklam för sajter, eller om ni får PM från medlemmar som har stängts av från Kalimera skulle jag bli mycket glad om jag fick veta det. Medlemmar som är avstängda från Kalimera har inte här att göra, de är avstängda på goda grunder, vi stänger aldrig av någon för att vi tycker det är roligt.

Janne/Admin

Rob Roc
2008-04-14, 11:13
En fånig och dum fråga kanske men jag kan inte låta bli... Varför ser jag reklam för Kanarieöarna här? Känns inte så aktuellt för dom som läser här eller?