handdator

Visa fullständig version : Gott att ta med hem?!


NinaÅ
2008-04-12, 17:32
Vad ska jag absolut köpa hem från Kefalonia? Nån extra god olivolja? Vinet Robola?
--Nina

anna73
2008-04-12, 22:26
Olivolja köper jag alltid med mig hem när jag är i Grekland. Sen fyller jag alltid på med olika påsar med kryddor, bla den för tzatziki, som gör att det NÄSTAN smakar lika gott som i Grekland när man blandar till den hemma med grekisk yoghurt och naturligtvis den grekiska olivoljan!

Anna

Admirala
2008-04-12, 22:34
Honning og olivensåpe må bli med hjem. Gresk Nescafé hvis du vil lage din egen frappé hjemme. Og av krydder kjøp med hjem tørkede selleriblader. Godt i nesten alle gryter, i pizzatopping osv. Hvis det finnes Korrés-produkter i nærheten (sjekk på apotekene) er det lurt å ta med seg hjem: Naturvennlig kosmetikk, kremer, dusjsåper osv som dufter himmelsk og gjør jobben de lover.

nillisen
2008-04-16, 08:20
Vad ska jag absolut köpa hem från Kefalonia? Nån extra god olivolja? Vinet Robola?
--Nina

Vinet blev jag väldigt förtjust i. Ångrar att jag bara tog med två flaskor.

ZoM
2008-04-16, 10:04
Olivolja köper jag alltid med mig hem när jag är i Grekland. Sen fyller jag alltid på med olika påsar med kryddor, bla den för tzatziki, som gör att det NÄSTAN smakar lika gott som i Grekland när man blandar till den hemma med grekisk yoghurt och naturligtvis den grekiska olivoljan!

Anna

Hej Anna!
Vad heter kryddan ?
Mvh ZoMflabb_flab

PelleB
2008-04-16, 11:14
Instämmer, Robolavinet är jättegott!!! Utöver det skule jag föreslå oliver, olivolja, honung och annat typiskt "grekiskt". Men just typsikt kefaloniskt är väl Robola och det vita vinet är utmärkt!


Vinet blev jag väldigt förtjust i. Ångrar att jag bara tog med två flaskor.

NinaÅ
2008-05-03, 08:31
Tack för tipsen, de sitter stadigt bakom örat!
Hur är det då med kläder och skor i Argostoli - några trevliga butiker att sticka sig in till?
Nån tvättäkta shopaholic är jag inte :p men fyndar gör jag gärna på resor!

30 dagar kvar tills planet lyfter _B-anana

Homeros
2008-05-06, 11:49
Satsa på några flaskor finare Robola.
Ett glas iskall Robola (gärna med ett par isbitar) är mycket gott en varm sommarkväll !!!! :D
-Attans att allt är urdrycket sedan förra årets resa till Kefalonia :(
/Homeros

Hellen
2008-05-06, 12:02
Satsa på några flaskor finare Robola.
Ett glas iskall Robola (gärna med ett par isbitar) är mycket gott en varm sommarkväll !!!! :D
/Homeros

Vad är Robola för något?
// Helén

PelleB
2008-05-06, 12:28
Ett vitt vin som produceras på Kefalonia. Mkt gott men finns tyvärr inte i Sverige (i vart fall har jag inte hittat det).


Vad är Robola för något?
// Helén