handdator

Visa fullständig version : Bästa boendet i Agios Nikitas?


Micchelin
2008-04-12, 10:14
I slutet av juni flyger jag till Preveza. Ville först bo vid Kathisma, men ändrade mig till Agios Nikitas. Jag tycker det är svårt att välja var jag ska bo, som alltid, och därför tänkte jag fråga om tips från er. Ni som varit i Agios Nikitas och bott där, var bodde ni och hur var det? Funderar själv på Nefeli Apartments.
Tar gärna andra tips om Agios Nikitas, hur det är med kommunikationer till andra ställen och sånt.

Nicka
2008-04-12, 23:09
Hej!

Jag har inte bott i Agios Nikitas men det är en mysig liten by. Det går buss från Agios Nikitas till Lefkas stad, därifrån kan du ta dig till andra byar på Lefkas. På www.lefkas.gr (http://www.lefkas.gr) kan du läsa mer om ön.

nickabye_bye

liselotti
2008-04-13, 00:01
Jag har bott på både Olive Tree och Hotel Kalypso. (Nefeli ser helt Ok ut från utsidan också.)
Jag gillade Kalypso bäst. Frukost ingår som man kan ta upp på balkongen om man vill. Det ligger nästan längst upp på bygatan.

Från översta våningen ser man havet i fjärran. (Och dom snygga el-ledningarna :D )

http://i194.photobucket.com/albums/z203/kalimera_album/Lefkas2007050.jpg

ZoM
2008-04-13, 09:40
Hej Liselotti.
Tack för en härlig bild! Man längtar ju inte lite tills det är dags att åka. Vi har bokat på Kalypso i början av juni och det känns som ett bra val. Du kanske har några tips om det finns mat affär i närheten av hotellet? Och förresten, hade hotellet pool?
Berätta mer än gärna lite grann !

Mvh ZoM

- 39 dagar kvar!!!

Lovis
2008-04-13, 16:57
Hej!

Jag bodde på Kalypso för fem år sen. Vi trivdes jättebra, både där och i byn. Hotellet har ingen pool. Små mataffärer finns längs den lilla stenlagda "gatan" ner till bystranden. Vi trivdes så bra i Agios Nikitas att vi faktiskt åker tillbaka dit den 7 juni. Den här gången blev det hotel Agios Nikitas som jag inte vet så mycket om mer än det som Apollo rapporterar. När ska ni dit, vi kanske kan ta en frappe? :-)

Ann

ZoM
2008-04-14, 15:44
Hej Ann

Åhh det låter och när man ser bilder från byn helt fantastisktv!!!
Vi kommer vara där 30/5 till 3/6, sen ska vi bo i Vassiliki ett par dagar, innan vi beger oss till Kefalonia och Agia Efimia.
Synd med den där frappen!!!

Mvh ZoM

Micchelin
2008-04-14, 15:44
Tack för alla svar! Funderar på Kalypso och Myrtio. Någon som bott på Myrtio?