handdator

Visa fullständig version : Restauranger i lassi / argostoli


Adam
2008-04-08, 10:35
Hej

I juni bär det av till Lassi och jag undrar nu om det finns några restauranger som ni som varit där kan rekommendera eller avråda ifrån.

Förmodligen så kommer vi nog att gå in till argostoli ofta också.

Hur är det med bussförbindelser mellan lassi / argostoli?

Kommer nog också att hyra bil eller moped för att ta mig runt och se lite av ön, är det några speciella uthyrare som rekommenderas? eller ska undvikas.


Tack på förhand
Adam

rollzo
2008-04-08, 11:19
Hej!

Det finns många bra restauranger i Lassi. Vet ej vart ni ska bo.
Vill du ha pizza så finns det ett fint ställe 100m från Dolphins Super Market, där gräddar dom i en riktig stenugn.

Det går lokalbussar in till Argostoli, men vet inga tider! Det tar ca 10-15min att gå, och det finns trottoarer så man inte behöver ut i vägen!
Taxi kostar ca 3-5euro beroende på tid på dygnet.

Bästa stranden i Lassi ligger mot flyplatsen och heter Makris Gialos, där finns vattensporter och fin restaurang. (finaste stranden i Grekland enl. många)

Hälsningar från ett snöigt Härjedalen

CH
2008-04-09, 12:15
Hur är det att gå till Argostoli och hem igen till Lassi när det är blivit mörkt? Är det något upplyst längs vägen?

/CH

Katitzi
2008-04-09, 15:57
Hur är det att gå till Argostoli och hem igen till Lassi när det är blivit mörkt? Är det något upplyst längs vägen?

/CH

Vad jag kommer ihåg var vägen (gatan) upplyst på kvällen. Det var för övrigt bebyggt hela vägen, så det blir nog inget problem.
Angående restauranger så var det bättre restauranger i Lassi än i stan, men shoppingen och miljön är ju förstås bättre i Argostoli.

Carina
2008-04-09, 17:05
Rekommenderar Captains table vid hamngatan i Argostoli, väldigt trevlig personal.
Vi var på Kefalonia för ett antal år sedan och återvände 2006. Samma trevliga personal, åkte hem med vinflaskor som vi hade fått i present.

PelleB
2008-04-10, 10:33
Vägen är bred och fin, hus längs hela sträckan och ganska bra upplyst så det är inga som helst problem att gå mellan Lassi och Argostoli. Dessutom lagomt mycket folk i farten så man behöver aldrig vara rädd för att gå ensam någonstans.

Vad gäller restauranger finns det massvis med bra sådana i Lassi. De flesta har ungefär samma menyer och priser och det är mycket medelhavsmat förstås (grekiskt, pasta, pizza, kött, fisk m.m.). Jag har ätit på kanske 20 olika restauranger i Lassi och minst 17-18 av dem har varit bra/mycket bra. Den bästa jag ätit på är en italiensk restaurang på nedsidan av vägen ganska nära Dolphins Supermarket (mot Argostoli). De gör bl.a. underbara vedugnsbakade pizzor. Det finns dock en annan italiensk restaurang på ungefär samma ställe med samam specialitet som inte är så bra så det gäller att hitta rätt. Den som är bra håller till i ett ljust fint hus och de har uteservering (som inte syns från gatan) på nedsidan av huset. Den som är mindre bra ligger i en korsning och själva restaurangen når man från en sidogata till huvudgatan. Jag vill minnas att det huset är rödaktigt.

En annan favorit är Nefertiti som ligger på ovansidan av huvudgatan ungefär mitt i Lassi.

I Argostoli finns det givetvis också många bra restauranger men jag tycker att de i Lassi är minst lika bra (och det är lite billigare i Lassi). Den bästa jag ätit på i Argostoli är en äkta italiensk restaurang som heter Paparazzi och den ligger mellan Metaxa-torget och vattnet. Ganska dyr men jättegod mat.

Jag har alltid bott i Lassi och under en vecka har jag kanske ätit i Lassi i 2 dagar, sedan gått till Argostoli 1 dag (för god mat & (fönster)shopping), sedan 3 dagar i Lassi och 1 i Argostoli.

//Pelle


Vad jag kommer ihåg var vägen (gatan) upplyst på kvällen. Det var för övrigt bebyggt hela vägen, så det blir nog inget problem.
Angående restauranger så var det bättre restauranger i Lassi än i stan, men shoppingen och miljön är ju förstås bättre i Argostoli.

anna73
2008-04-12, 22:24
Vi var två familjer som var i Lassi 2 veckor i september. Vi fastnade alla, barn som vuxna, för restaurangen Sirtaki ( tror det stavas så...) på huvudgatan i Lassi. Underbar mat och fantastisk service. Det var fullsatt varje kväll och det säger ju sitt!

Trevlig resa! Anna