handdator

Visa fullständig version : Hur många åker den 21/8 till Rhodos???


rhodosfanast
2005-07-14, 10:45
Vad jag har märkt dom sista dagarna så har Rhodos blivit populärt igen..

Hur många skall ner till Rhodos den 21 augusti???_B-anana

Jag o min son åker med fritte ifrån Sturup o skall ner i två veckor..

akinna
2005-07-19, 08:00
Hejsan,
Vi ska åka till Rhodos den 28/8 från Sturup.
Det är jag (Pia), Hans min make och våra tonåringar 15 och 17 år.
En vecka ska vi vara där. Hoppas på att kunna åka till Marmaris för min
syster och hennes man är där samtidigt!
Kul att komma till Turkiet och se hur där är lite grann...
Vi har varit på Kreta och Korfu tidigare, så detta ska bli kul och
jämföra.
Ha en skön semester!bye_bye

IngelaE
2005-07-19, 11:40
Hej
Åker den 28 augusti från Arlanda
Ska bli spännande, har inte varit där sedan -97, men nu blir det 10 gången.
Min vännina har inte varit där sedan -91??, och det är hennes 8 gång...
ska bo på Cactus, verkar toppen
Ska bli kul att träffa alla gamla bekanta greker, man fått tidigare...
Någon som vet om George Bar, finns kvar, om George finns kvar?
Han brukar sjunga för sina gäster, sittande vid sitt bord med ett glas whiskey
Han har en fantastisk röst...Restaurangen ligger ner mot Västra stranden, men inte på den gatan, förbi Erodia Hotel...

rhodosfanast
2005-07-19, 14:06
George Bar finns inte kvar på bargatan den är nerlagd o har varit så i två år..
Jag skall själv bo på Cactus tillsammans med min son o vi åker ifrån Sturup den 21 aug...

Det har ändrats en hel del på Rhodos sedan 96 när jag var nere första gången det till kommer nya matställen o andra slår igen..

Jag pratade med min väninna på Rhodos igår o då hade dom varmt som bara den o i fredags o lördags så hade det blåst bra där...

Har man havsutsikt på Cactus o om det blåser kan det vara svart att sitta ute på balkongen...

Jag längtar oxå ner till Rhodos o våra grekiska vänner för dom frågar min väninna när vi kommer ner dit...

IngelaE
2005-07-25, 18:14
Den baren jag menar låg inte på bargatan....eller har den gatan, efter Hotel Erodia blivit bargata nu? men tack i allafall...
Har inte bokat mot havet, av erfarenhet brukar det ju vara så hett på balkonen som har sol hela eftermiddagen så det inte går att vara där ....

rhodosfanast
2005-08-04, 17:32
Nu är det inte långt kvar tills den 21 augusti o man åker till Rhodos...

Jag pratade med min väninna där idag o då talade honom om att det var jätte varmt dom hade haft 34 grader i skuggan o 46 grader i solen idag..
Hon ville gärna ha ner lite regn eller vind så dom kunde få svalka sig...
Hon sa på dagarna sitter man på en stol o orkar inte göra något utan det får bli på kvällarna istället...

Så man vet vad man har o vänta sig när man landar vid middagstid den 21 aug._B-anana _B-anana _B-anana

rhodosfanast
2005-08-11, 16:58
Nu är det inte merrän tio dagar kvar tills man sitter på planet ner till Rhodos för sol o bad o det behövs efter denna regniga sommar...

O när jag kommer ner skall man träffa alla sina vänner man har skaffat där o gå ut o äta gott på Antique o så till Yannis som driver Michalis andra matställe..

O jag längtar efter den grekiska vattenmelonen som är så god när den är kall....

_B-anana

Ruby
2005-08-11, 21:59
O jag längtar efter den grekiska vattenmelonen som är så god när den är kall....Så ska det låta! klapp_klap

Ruby ;)

rhodosfanast
2005-08-20, 20:41
Imorgon är det dags att äta grekisk mat o få sola o bada o bara koppla av på Rhodos i två veckor..

Längtar ner till mina grekiska o svenska o norskavänner...

_B-anana

Carin
2005-08-20, 22:24
Ha det så underbart!!_B-anana :)
Trevlig resa!!!! bye_bye

Carin (sju dagar kvar)

rhodosfanast
2005-09-06, 19:35
Då var ens underbara semester slut på Rhodos o hotel Cactus men det första jag gjorde idag var att kontakta Fritidsresor o lägga in en bokning till nästa år igen o samma tid o samma hotell..

Bättre personal o trevligt hotell är svårt att leta upp o bra guider på plats..

Ägern till Hotel Cactus ville inte släppa hem min son i söndags för han är så glad för honom o bjuder både honom o mig på vad vi vill dricka på kvällen...Eller som i söndagkväll fick vi melon o äta innan vi skulle till flygplatsen o vars en dricka till oss oxå...

Som återkommande gäst varje år har man tur o få bra service på hotellet...

O vi var tre återkommande gäster plus en ny i min familij o alla trivs vi jätte bra..

Man saknar havet o solen o stranden o bara koppla av.. I år tog vi taxi till Tassosbeach o badade i det kristall klara vattnet o hade jätte mysigt...

Så nu lever man på minnen i ett år till man sätter sin fot på Rhodos igen o får träffa alla sina vänner där nere...._B-anana _B-anana _B-anana