handdator

Visa fullständig version : Dimitra hotel?

Nattfari
2008-04-06, 17:23
Jag har bokat en vecka i Juli för mig och maken på Dimitra Hotel i Agia Marina, via Fritidsresor. Hittar inte så mycket info eller några recensioner av hotellet och undrar om någon här har bott där eller känner till det.

sol o värme
2008-06-23, 19:50
Bodde på Dimitra förra året. Helt ok för mig, lungt och skönt. Uppfyller mina krav:säng,dusch och kylskåp. Killen i baren blev glad när man stannade till på väg hem. Själv ska jag bo på Akoiton i Juli. Någon som vet hur det är?Ha en skön semester, nu är det inte långt kvar.

wognsen1
2008-06-23, 20:57
Kom hem från Dimitra den 15 juni så jag har "färsk" info.
Receptionen är obemannad om ni kommer på natten.
Man får själv hämta nyckel för dörren är olåst.
Receptionen är på höger sida efter den lilla hundens hus.
Dimitra består av 3 byggnader A,B & C.
C ligger högst upp för backen ser finast ut men det är en bit att gå var dag om man e lite lat.
Vi bodde i B högst upp.
Utsikten där var bra.
Dom som hamnar på bottenvåningen har trist utsikt mot trädgård bestående av bara jord o inga blommor.
Det finns en lägenhet på botten i B som har bra utsikt och det är den som ligger mot poolen.
Städning var dag utom söndag. Ingen storstädning precis bara sopa golv o tvätta av. Balkongen städades inte. Sängarna bäddas.
Mannen som arbetar i baren är mycket trevlig.
Han gör god spagetti carbonara och goda toast med bacon,lök,tomat och ost.
Spagettin kostar 5 euro toasten 3,50 euro
Stor fatöl 3,50 euro.
Glassen är dyr 5 euro för en glass med några kulor och grädde.
Stranden är lite stenig och mycket vågor. Jag tror den är bättre lite mer åt höger eller åt platanias. Kolla!
Goda billiga gyros 2,20 euro finns om du går till höger när du kommer ner från hotellbacken. Gå cirka 200 m så finns den på höger sida efter en restaurang som har fritt internet den heter Viking.
Den billigaste supermarketen ligger innan Atlas supermarket på höger sida.
Tror den heter Irina.
Hoppas du ska trivas
I-M