Visa fullständig version : Favoritö?
Vilken är din favoritö?? :)
Hej!
Jag gillar många öar i Grekland men Naxos är min favvo ö._B-anana
nickabye_bye
Andriotissa
2008-04-06, 22:45
Andros såklart!_B-anana
bob-kåre
2008-04-07, 01:08
*trummvirvel* Kreta!
Elisabet
2008-04-07, 07:23
Skiathos är den enda ö hittills där jag känt att "hit måste jag verkligen tillbaks". Om det verkligen blir så återstår att se.
Henriksson
2008-04-07, 08:56
Min bästa är Patmos_B-anana
Marie
Peter å Stina
2008-04-07, 11:31
Rhodos är för mig favoriten, inte bara för den fantastiska staden Rhodos utan lika mycket för upplevelsen att åka nedför västra sidan med sina vyer och dom små stränderna på östra sidan.Runt Kalithea finns några av greklands bästa snorkelvatten enligt mig iaf =) däremot så kan jag gärna vara utan Lindos och Faliraki. Peter
Sifnos. Den har egentligen allt jag söker.
Min favvo Ö än så länge är Samos....helt underbar Ö som har allt och är så vacker_B-ananamen vi ska till skiathos i juli få se om jag får en ny favorit.
Amorgos! :) Än så länge i allafall ... får väl se efter denna sommar - är lite rädd att den kommer att bli "invaderad" nu när det börjar gå charter dit.
Känns som jag besvarat frågan många gånger men just nu är Folegandros min favoritö.
Eva
Peder Engdahl
2008-04-12, 18:27
Svårt men, faktist Paros. i tycker det finna allt för alla. Naoussa med sina mysiga gränder. Bilfritt så barnen kan springa omkring. Piso Livado lugnet själv, med vill man känna party går man till Punta Beach med DJ ch drag på dagarna. Sedan så är man nära Antiparos också. Och mycket mer
""Peder
Av de många öar jag besökt hittills är det Kefalonia och Tilos som toppar, mycket tätt följt av Patmos.Tre sinsemellan så olika öar att det egentligen inte går att jämföra och rangordna dem.
Lissi
schmidt48
2008-04-12, 19:28
Naxos så klart
Naxos som lite större ö och Agathonissi när jag vill ha lugnet.
/Ofelia
Lefkada och västra fastlandet.........;)
Jag har ett förhållande med Santorini. Men jag har även gjort en del snedsteg och vänsterprasslat med Mykonos, Kreta, Naxos, Anafi plus några andra öar till! Det finns så mycket fint att hitta både här och där på öarna eller fastlandet. Det beror ju bara på en själv vad man uppskattar.
Santorini är min bas i Grekland sen så vänstrar jag så ofta jag hinner!
Yeasou_B-anana
Kreta så klart!!!!!!
aake
Ingen tvekan. Nummer ett är Egina och som stark tvåa, som jag åker till i augusti_B-anana, är Karpathos.
Masse
Hitills Kreta, men tror vi kommer att ändra oss efter årets båtluff mellan Samos,Ikaria, Fourni och kanske Agathionissi.
/Suz
Kreta är nog den ö som vi längtar till mest, den har allt!
Men, har även besökt Samos som föll oss väldigt bra i smaken.
I år överger vi Kreta för Kos i juni och Karpathos i september, får väl se om vi ändrar oss!:rolleyes:
Hälsn. Kerstin bye_bye
Samos...där skall jag bo mitt nästa liv. :cool::cool::cool:
Iraklia, her føler jeg meg hjemme:)...
giottoni
2008-05-18, 19:39
Santorini är min favorit, tätt följd av Naxos, Kreta o Samos på delad andraplats.
Hur ska jag kunna välja? Så gott som alla öar har ju sin tjusning. Inte har jag varit på alla heller! Tycker om gröna öar men har fortfande Kykladerna kvar att upptäcka - det ska bli spännande!
:D
Jaha så var det samma fråga igen.... Inte bara på Kalimera får man frågan. Svaret blir detsamma vem som frågar NAXOS. Ön som har allt. Turistliv i Chora och dess hamn, härliga badstränder med fin sand, undanskymda vikar där du är ensam, fantastiska byar i det bergiga inlandet ,samt lite stolta men gästfria bofasta.
Hitils är det NAXOS, men kanske får jag en ny favorit efter sommarens resa till SKIATHOS !
/Homeros
Grek_bruden
2008-05-19, 10:28
Skiathos är min favorit. Men skulle gärna åka till Kefalonia nångång...
Athanasia
2008-05-19, 10:32
Kreta_B-anana_B-anana
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.