Visa fullständig version : Vilken ö skulle du bosätta dig på?
ioslinajr
2008-04-06, 12:04
Om du nu skulle bli tvungen att välja en enda ö i Grekland att bo på resten av ditt liv, vilken ö skulle det vara och varför? Kul o se vilken ö som är populärast :)
Om man aldrig fick lämna ön? Lätt val. Kreta. Där finns allt.
/Netwolf
Kreta, bra kommunikationer till Aten även på vintern.
Och som tidigare talare sa, där finns allt.
/Nico
Ingen, känner inte någon sådan längtan alls. Men skulle jag bli tvungen, då får det bli Kreta även för mig, att bo på någon av de mindre öarna är för mig helt uteslutet.
// Helén
Ingegerd_Lasse
2008-04-06, 12:43
Naxos, för att det finns ett liv där även på vintern, och för att vi trivs där!
Ingegerd
Anna Pernilla
2008-04-06, 12:57
Rhodos såklart! Där har jag också bott 1 1/2 - 2år. Men jag hade hellre bott i Aten....;)
Lätt val...Kreta :)
Malin
Naxos...uten tvil. Har også alt, unntatt den størrelsen som gjør Kreta mindre interessant. For travelt der....
Evia! Så nära till fastlandet, för på fastlandet skulle jag allra helst bo ..men nu var det ju en ö det gällde....;)
Lissi
Wardakis
2008-04-06, 14:05
Kreta, kommentarer överflödiga!
Gunilla
Skorpios:)
..men DÅ blev det nog ensligt!!!
Lissi
Solklart Rhodos! ... men fastlandet lockar mig också.
Admirala
2008-04-06, 17:35
Jeg hadde insistert på at Peloponnes er en øy, jeg mener, den er jo omgitt av vann på alle kanter :D
Jeg hadde insistert på at Peloponnes er en øy, jeg mener, den er jo omgitt av vann på alle kanter :D
...:D:D:D
Lissi
Naxos, utan tvekan.
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Bopia
Marianne
2008-04-06, 19:58
Kreta! Har allt, är tillräckligt stor och ligger bra långt söderut så att vintern också är mild.
Jag skulle nog också välja Kreta...
Carina
Peloponessos eller Kreta... :rolleyes:
Herlig... du vet å friste! :)
Liker skriveriene dine også.
bob-kåre
2008-04-06, 20:21
Kreta kanske man skulle prova :D
..ja om man tänker på klimatet enbart så är ju Kreta en frestande ö....men jag skulle nog ändå längta ALLDELES för mycket till Aten, så jag vidhåller Evia.... Är tydligen den enda som vill bo där;)
Lissi
Det skulle nog bli Karpathos och sen skulle jag åka på semester till Kalymnos:D
Riittabye_bye
Elisabet
2008-04-06, 21:06
Om jag skulle tvingas vara i Grekland en vinter så blev det längst upp i norr, nära bulgariska gränsen. Nära härliga skidområden!
Om jeg måtte velge en øy ville det bli Kreta :)
- kunne jeg fritt i Hellas,
ville valget stå mellom Peloponnes (syd) og Kreta :)
Än så länge bara varit på kreta...så får nog vänta tills efter sommarn innan jag kan ge ett vettigt svar :P
Men tills dess: Kreta Ang_elx
Athanasia
2008-04-07, 06:38
Kreta..:)
Naxos.Då kan man lätt nå de andra favoritöarna.Dessutom, som nån sa,lever Naxos även på vintern.
Rhodos såklart. Kanonklimat och flest soldagar av alla de grekiska öarna.
...Gavdopola...:D
lugn å ro...
Kalimera
2008-04-07, 15:09
Om du nu skulle bli tvungen att välja en enda ö i Grekland att bo på resten av ditt liv, vilken ö skulle det vara och varför? Skulle aldrig kunna tänka mig att bo permanent i Grekland, men om jag var tvungen skulle även jag välja Kreta. :)
Får jag välja samma ö som dig, så kan vi bo där tillsammans!.......bye_bye
Har bara varit på Kreta.. så valet är lätt. KRETA..klapp_klap
Det var värst så trångt det skulle bli på Kreta:eek::D
På riktigt så skulle jag inte heller flytta till Grekland men en resa på 6 månader som Janne och Camilla gjorde skulle jag kunna tänka mig:)
Riittabye_bye
ciakoohler
2008-04-07, 22:14
Karpathos för där känner jag mig hemma.
Det var värst så trångt det skulle bli på Kreta:eek::D
På riktigt så skulle jag inte heller flytta till Grekland men en resa på 6 månader som Janne och Camilla gjorde skulle jag kunna tänka mig:)
Riittabye_bye
Ja det blir tydligen en stor svenskkoloni på Kreta och det är ju inte någon dum ö, men som en del redan sagt det finns ett bra alternativ också i Naxos.
Ang_elx
Elisabet
2008-04-07, 23:39
Jag förstår inte resonemanget att en del öar "lever även på vintern". Till skillnad från vadå? Vilka bebodda öar lever inte på vintern??
Jag skulle kunna tänka mig Evia, just för att det är en härlig Ö, inte för liten och närheten till fastlandet :)
Hej!
Jag skulle kunna tänka mig Lefkas, en härlig ö med närhet till fastlandet.
nickabye_bye
Får nog bli en ö nära fastlandet så då säger jag Evia som jag aldrig besökt. :D
Eva
Men så härligt! Då är vi i alla fall tre st som vill bo på Evia!!:D Det ska bli kul att vara där igen några dagar i sommar!
Lissi
litentuva
2008-04-08, 14:05
Kreta och Rethymno, gärna i gamla stan eller en bit upp i bergen ovanför!
Margaretha
2008-04-08, 16:01
Naturligtvis så blir det RHODOS, ön som har allt och där solen nästan aldrig tar semester.
Margaretha
Lätt som en plätt, Kreta!
Jag har inte varit på så många öar så det får nog bli Korfu:)Kreta...
Jag förstår inte resonemanget att en del öar "lever även på vintern". Till skillnad från vadå? Vilka bebodda öar lever inte på vintern??
Precis min tanke. Grekerna då? Går de i ide på vintern?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.