handdator

Visa fullständig version : hyrbil i Parga


April
2008-04-04, 16:19
Ska hyra bil under tre dagar när vi åker till parga i Juni, och undar om det är någon som har några tips på lämpliga dagsutflykter? Vet ju att meteora ska vara bra men jag letar mer efter utflykter som man hinner med över dagen för att sedan återvända till hotellet igen.

Eva L
2008-04-04, 22:58
Om du läser gamla Pargatrådar finns det många tips. Det är extremt dyrt att hyra bil i Parga. Dubbelt så dyrt som ex på Paros för sämre bil. Vi åkte till Acheron(floden Styx i mytologin) och vandrade på lederna högt över floden samt vadade i det kalla vattnet och beundrade de underbara omgivningarna. Till Meteora skulle jag åka med den arrangör som Janne rekommenderar. Lång resa med bil och ni bör övernatta. Bra guidning är oväderlig där.

Eva

bon
2008-04-08, 22:51
Ifall ni gillar djur.

I juni så lär grodorna finnas i kärret till vänster om Pargavägen, i T-korsningen där man antingen åker höger till flygplatsen eller till vänster mot Ioninna. Har aldrig varit där men skulle vilja en dag i maj/juni.

Annars så en tur till Sivota, dit kommer man lättast om man bilar och på vägen dit så gör ni avstickare ner mot vattnet när det går.

birgitta

April
2008-04-29, 10:18
Jag tror nog att det blir en tur till Sivota, det verkar fint. En annan fråga, vi har redan bokat bilen via apollo och herz-hyrbilsbolag. Är det någon som har erfarenhet av dessa? På apollos hemsida står att de kräver kreditkort i deposition.