handdator

Visa fullständig version : vart på Kefalonia


ebba-lotta
2008-04-03, 12:28
Hej
Sitter o drömmer om en vecka i Grekland i sommar o funderar på Kefalonia. Har inte varit där tidigare. Men vart ska man åka. Vilket av resmålen är bra? Har kollat på Skala o Lassi. Vill gärna ha en by eller liten stad. Tycker inte om i bo längs en väg med strand på ena sidan o bara supermarkets på andra. Ska finnas något på "riktigt". Skala verkar vara så har jag rätt?
ebba-lotta

Panakakis
2008-04-03, 16:32
Hej ebba-lotta! Skala skulle nog passa dig bra efter din beskivning. Skala är en medelstor by med en hel del tavernor. Jag har själv aldrig bot där men varit på besök där ca. 40 tal gånger. Jag gillar badet vid Skala då det inte är så trångt och stranden rätt lång, därför är jag ofta där och badar. Själv bor jag i Argostoli när jag besöker ön där är något mer aktiviteter som jag trivs med.

Hälsningar PANAKAKIS

Homeros
2008-04-03, 18:18
Bäst är ändå att bo i Lassi. Nära till bad och endast 5 minuter in till Argostoli.

Kalimera
2008-04-04, 15:20
Bäst är ändå att bo i Lassi. Nära till bad och endast 5 minuter in till Argostoli.Skulle också valt Lassi i stället för Skala. Annars tycker jag att Argostoli är det absolut bästa valet.

Carina
2008-04-04, 16:25
Lassi tror jag är det bästa, inte för att Lassi är någon fin ort tvärtom. Men det finns två jättefina stränder i Lassi. Sedan kan man gå till Argostoli om man vill gå backe upp och backe ner, men det går bussar och en taxi tillbaka är inte dyrt. Vill man stanna i Lassi finns det en del bra restauranger där också. Sedan är det bättre att vara mera på mitten av ön, närmare om man vill resa runt lite.

reptilez
2008-04-07, 08:38
Hej
Sitter o drömmer om en vecka i Grekland i sommar o funderar på Kefalonia. Har inte varit där tidigare. Men vart ska man åka. Vilket av resmålen är bra? Har kollat på Skala o Lassi. Vill gärna ha en by eller liten stad. Tycker inte om i bo längs en väg med strand på ena sidan o bara supermarkets på andra. Ska finnas något på "riktigt". Skala verkar vara så har jag rätt?
ebba-lotta

Om du verkligen vill ha pitoreskt så ska ni bo i Assos. Den lilla byn där borgen ligger. Där skulle vi bo om det inte vore för det faktum att våram budget är så tajt att vi måste ha tillgång till "the supermarkets" :D