handdator

Visa fullständig version : Lassi vs störande flyg?


mli
2008-03-31, 10:07
Jag och min Sambo har planer på att boka en resa till Lassi i sommar. När man ser på en karta över Kefalonia så ser det ut som om flygpatsen ligger väldigt nära Lassi, någon som uppfattat detta som störande? Med flyg som går inför landing eller lyfter?
Eller inflygningen kanske ligget åt ett annat håll?

Panakakis
2008-03-31, 10:55
Hej! Jag har inte uppfattat det som störande med flyget vid Lassi och de flästa landningarna sker från söder på flygfältet. Det är desutom inte så många plan per dag så anländer och avgår från Kefalonia.

Hälsningar PANAKAKIS

Homeros
2008-03-31, 11:16
Flygplatsen ligger förhållandevis långt söder om Lassi. Inne Lassi märker man inte alls av flygen.
Ett par kilometer söder om Lassi ligger i mitt tycke Greklands bästa strand: Makry Gialos. Där kan det bara vara roligt att studera planen som lyfter ute över havet. Men det är aldrig störande på något sätt.

/Homeros

Kalimera
2008-03-31, 13:58
Där kan det bara vara roligt att studera planen som lyfter ute över havet.Du menar så här...

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grekland_06.jpg

Håller med om att det är kul att kolla plan!

Homeros
2008-03-31, 14:45
Precis !
Planet på bilden som du har ovan är på väg ner för landning tror jag.
Alla planen norrifrån kommer denna väg. Sedan gör de en kraftig svängom och landar sedan söderifrån.
När de sedan startar så lyfter de över havet norrut från flygplatsen.

Gillar man att titta på flygplan som ska gå ner för landning kan jag även rekommendera stranden Avithos som ligger strax söder om flygplatsen på Kefallonia.

PS. Till sommaren ska jag till Skiathos, även det en spännande flygplats-ö !!!

/Homeros