handdator

Visa fullständig version : Några funderingar...


Despina 08
2008-03-30, 22:02
I juli åker jag och min sambo för första gången till Aten. Vi kommer landa i Aten vid sju på kvällen och nästa dag kl 11 ta inrikesflyget till Milos.:)
Vi hade tänkt att stanna på flygplatsen hela natten med tanke på att det är ganska onödigt och dyrt med andra alternativ.

Frågan är om det finns säkerhetsskåp som man kan låsa in sina väskor/bagage i?? Jag menar tänk om man somnar på flygplatsen med ryggan på och vaknar upp och något skulle vara stulet.. man vet ju aldrig.

Den andra frågan är vart detta inrikesflyg till Milos går? Är det svårt att hitta? Jag vet ju inte hur stor Atens flygplats är så ni får ursäkta om jag ställer lite konstiga frågor.

Tacksam för svar! Kram på er

Hellen
2008-03-30, 22:11
Har ni inte redan bokat inrikesflyget så föreslår jag att ni tänker om. Det är enormt många timmar att fördriva tiden på flygplatsen.
Ett alternativ är att se om det inte går en kvälls/nattfärja.
Några säkerhetsskåp har inte jag sett vad jag kan minnas.

Det är mycket lätt att hitta på Atens flygplats, den är inte så stor.
// Helén

Netwolf
2008-03-31, 09:12
Tycker också att ni bör tänka om. Varför kasta bort den första kvällen på en flygplats? Boka in er på ngt trevligt enkelt hotell och gå ut och ät en god bit mat i Aten. Ni landar kl 7, så kvällen är ännu ung.
Dan efter tar ni bara en taxi eller buss till flyget.

/Netwolf

Frappe
2008-03-31, 09:31
Det finns skåp nere i ankomsthallen!


Camilla

Arne
2008-03-31, 09:44
Jag tycker också att det förefaller trist att tillbringa den första natten
på en dyster flygplats med lysrör och buller...

En bussbiljett in till centrala Athen betinga ju bara pris av cirka 4€ pp.

Nog går det att få tag på trivsamt Hotell i prisläget runt 50€ för en natt.

Vi har bott på Hotel Xenofon och där trivdes vi rent förträffligt. En fin frukost ingick därtill i priset.

Arne

Kalimera
2008-03-31, 14:04
Den andra frågan är vart detta inrikesflyg till Milos går? Är det svårt att hitta? Inrikes och utrikes ligger i samma byggnad.

Om jag hade landat på kvällen och skulle åka vidare nästa förmiddag skulle jag låst in bagaget, tagit tunnelbanan till Syntagma, gått ut och ätit i Plaka och sedan åkt tillbaka till flygplatsen och "sovit" där.

Abi
2008-03-31, 18:40
Om jag hade landat på kvällen och skulle åka vidare nästa förmiddag skulle jag låst in bagaget, tagit tunnelbanan till Syntagma, gått ut och ätit i Plaka och sedan åkt tillbaka till flygplatsen och "sovit" där.

Jag håller med Janne :D, jag hade tänkt föreslå precis samma sak.

bye_byeAbi

Despina 08
2008-03-31, 18:46
Tack för alla svar! Jag kommer nog ta Kalimeras administratörs tips om att låsa in bagaget och åka och äta, promenera lite i plaka och sedan tillbringa natten på flyplatsen. Det är inga problem för oss... lite äventyr kan ju inte skada! Tycker det blir omständigt att ta in för en natt på hotell, dessutom är jag student så kassan är lite begränsad. Sedan har vi en hel månad på oss att njuta i Grekland :). No stress, med andra ord...

Snart är sommaren här!

bye_bye