handdator

Visa fullständig version : Ligia!


Tii
2008-03-29, 21:48
Hej!

Jag och min pojkvän ska åka till Ligia är det någon som vet om stränderna är fina där? är det någon som har lite bilder därifån?
Vi ska åka i juni antar att det är soligt (regnar det något)?

Undrar också vad det kostar att hyra en vespa om man ska ha den i några dagar eller ca 1 vecka? tips på några bra restauranger man kan besöka?

Finns havsskölpaddan där? det skulle vara så kul att få se en ! flabb_flab



låter underbart att åka dit _B-anana

Agapi
2008-03-29, 22:11
Menar du Ligia i Ipiros?

Katerina

Tii
2008-03-29, 22:43
Hej!

den Ligia jag menar ligger i Lefkas...har du varit där?

Ia
2008-03-29, 22:50
Hei :)
Har ikke vært der selv.., men det lureste du kan gjøre er å gå inn på google , og skrive in Ligia, Lefkos
da får du både bilder og masse info i tilegg til det Janne har her på øyinfo ;)

Ia

Nicka
2008-03-30, 00:06
Hej!
Stränderna kring Ligia är väl ok. Själv föredrar jag de underbara stränderna på Lefkas västsida. När jag var på Lefkas i höstas och seglade såg vi ett stim med delfiner-det var häftigt! Sköldpaddor har jag bara sett på Zakynthos.
Hur vädret är kan man ju aldrig veta men det brukar vara bra i juni.

Nickabye_bye

Tii
2008-03-30, 12:11
Hej!

Vad roligt att ni fick se delfiner! måste man segla långt ut för atgt få chans till att se don?

Tii
2008-03-30, 12:13
Hej ia!

Jag har provat leta bilder på google men hittar inte så många ska peova igen å se om jag hittar flabb_flab

Det är ju stranden man vill se! e alla stränder av sten?

Katta
2008-03-30, 12:24
Det är ju stranden man vill se! e alla stränder av sten?

Ja, väldigt steniga! Man bor INTE i Ligia för strändernas skull!
Det funkar väl att ta ett svalkande dopp där men inte mycket mer i mitt tycke...
Kanske också för att man vet vilka fantastiska stränder som faktiskt finns runt ön?!
Så åker man till Lefkas för strändernas skull är det ett måste att hyra ett fordon om man bor i Ligia.

bye_byeKatta

kickan
2008-03-30, 14:19
Hej! 26 Maj åker "gubben" o jag till Ligia för åttonde ggn. Vi bara älskar det.Stränderna är väl inget, men vi som inte gillar att steka oss är det ok. Vespa o bil ska ni hyra hos Broumis som finns både på hotell Alkyon i Ligia o Nidri. Apollo rekomenderar dom,pga deras försäkringar. Restauranger finns flera i L som är jättebra. I bergen ovanför Nidri ligger ett kanonställe som heter Demitris, dit måste ni bara ta er. Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om fina platser, affärer o annat.

Nicka
2008-03-30, 15:57
Hej!

Efter lite letande i datorn hittade jag några plåtar på Ligia - dock ingen riktigt bra "strand-bild". Men som du redan sett av andras svar, så bor man inte i Ligia för strandens skull, utan för att ha ett bra utgångsläge för utflykter:

- Till fin-fina Lefkas stad och myllret om kvällarna.

- Till Nidri för partajandet.

- Till andra ställen (stränder mm).

Jag tycker ert första strand-val är Agios Ioannis som ligger strax väster om Lefkas stad. Från Ligia åker ni dit med moppe på bara några minuter t ex via den lilla byn Frini.

Sedan bara måste ni fortsätta längre västerut och upptäcka Agios Nikitas, Milos beach, Kathisma samt Porto Katsiki.


Lefkas västkust
http://i180.photobucket.com/albums/x3/tobbekola/File0006.jpg


Ligia
http://i180.photobucket.com/albums/x3/tobbekola/PICT0040.jpg


Ligia
http://i180.photobucket.com/albums/x3/tobbekola/PICT0038.jpg


Porto Katsiki
http://i180.photobucket.com/albums/x3/tobbekola/File0052.jpg


Agios Ioannis
http://i180.photobucket.com/albums/x3/tobbekola/IMGP0621.jpg


Nicka bye_bye

Tii
2008-03-30, 16:15
Hej Nicka!

tack för sitt svar och fina bildern=) efter många om och men har vi kommit fram till att vi ska åka till Zakynthos istället det vwerkar med mycket trevligt och vi prioriterar verkligen stranden. Hoppas att få kunna se sköldpaddan..har du möjligtvis varit där?

Ha d bra!

Nicka
2008-03-30, 16:58
Hej!

Ja visst har jag varit på Zakinthos!
Det är också en mycket härlig ö. Det finns många fina stränder på Zante. Jag såg havssköldpaddor utanför Laganas. Men vill ni inte ha fullt ös så ska ni bo någon annanstans. När vi var där 2005 bodde vi i en ort som heter Tsilivi. Där finns det mesta: restauranger, pubar ,cafeér och en bra strand. Hyr moppe eller bil det finns mycket att upptäcka på Zakinthos.

nickabye_bye

Tii
2008-03-30, 17:06
Vi vill gärna hyra en moppe eftersom vi vill se en del av ön vi ska stanna där i 2 veckor så vi ska åka runt till de olika stränderna =) vet du hur mycket det kostar att hyra en moppe?...Vi ska bo i Kalamaki sägs att stranden där är fin. Ska bli super spännande!




Hej!

Ja visst har jag varit på Zakinthos!
Det är också en mycket härlig ö. Det finns många fina stränder på Zante. Jag såg havssköldpaddor utanför Laganas. Men vill ni inte ha fullt ös så ska ni bo någon annanstans. När vi var där 2005 bodde vi i en ort som heter Tsilivi. Där finns det mesta: restauranger, pubar ,cafeér och en bra strand. Hyr moppe eller bil det finns mycket att upptäcka på Zakinthos.

nickabye_bye

Agapi
2008-03-30, 23:22
Hej!

den Ligia jag menar ligger i Lefkas...har du varit där?

Hej,
jag trodde du menade Ligia som ligger mellan Parga och Preveza.