handdator

Visa fullständig version : Naxos & närliggande


Elin
2005-07-13, 01:44
Hej! Flyger till Santorini tillsammans med min pojkvän och ska bara stanna en vecka i Grekland. Planerar inte att spendera tid på Santorini, utan ta oss till Naxos istället. Har ni några bra tips på boende? Gärna vid fina stränder. Hinner man med att besöka andra öar, utan att flänga runt? Några tips? Känns som att det lutar åt Amorgos. Lätt att ta sig dit? Tips på boende? Gärna tips på andra "smultronställen"! :) Tack tack!

Bossew
2005-07-13, 08:31
Hej! Flyger till Santorini tillsammans med min pojkvän och ska bara stanna en vecka i Grekland. Planerar inte att spendera tid på Santorini, utan ta oss till Naxos istället. Har ni några bra tips på boende? Gärna vid fina stränder. Hinner man med att besöka andra öar, utan att flänga runt? Några tips? Känns som att det lutar åt Amorgos. Lätt att ta sig dit? Tips på boende? Gärna tips på andra "smultronställen"! :) Tack tack!

Klokt beslut att inte lägga tid på Santorini. Tips på boende finns det massor här i forumet så det är bara att söka. Jag bor alltid inne i stan så mina tips vill ni säkert inte ha.

Amorgos är en favorit för mej och många andra. Om ni vill dit rekomenderar jag de stora båtarna då ni bara är nere en vecka annars tar resan för mycket tid.

bosse

Pling
2005-07-13, 19:24
Vi bodde jättefint vid Ag. Prokopios, precis på andra sidan vägen. Stället heter Nikos Studios - Apartments. Vi fick ett rum med tre bäddar med underbar utsikt över havet för 35 euro. Det var i o f sig i slutet av juni så det kan ju ha blivit lite dyrare nu i högsäsong, men stället är helt nyrenoverat och mycket fräscht. Nikos har även restaurangen nedanför samt moppeuthyrning strax brevid. När du hoppar av bussen/taxin är den första du möter Nikos mamma som hyr ut solstolar på stranden närmast nedanför.

Buss från Chora kostar 1 euro per vuxen, taxi kostar 6 euro.

Stranden vid Ag. Prokopios anses vara en av Grekland bästa, slagen visserligen av stranden vid Plaka, ett stycke längre bort. Där ute är det dock mer öde. :cool:

Elin
2005-07-14, 00:12
Tack för tipsen! Bör man boka rum innan avresa eller är det lätt att hitta någon från hotellet vid hamnen, eller hur bör man bete sig? Har du några andra tips om var man bör bege sig på Naxos? Jätteglad för idéer!

Pling
2005-07-14, 16:04
Ta lokalbussen direkt till det ställe ni bestämt er för alternativt häng på någon av rumsraggarna som har det ni eftersöker. När vi var där i månadsskiftet juni/juli behövde man då inte boka i förväg. Antal rum var många gånger fler än antalet turister. klapp_klap

Gittan
2005-07-14, 19:58
Hej,

Vi har precis kommit hem från Grekland och bodde i Ag. Anna hos Irini Studios.
Vi var fyra st och fick betala 25 Euro/natt (två sovrum). Irini själv är gästvänlig och hon bjöd på ägg, gurka och och hemgjort vin.

Ag. Anna har dessutom en fin strand.klapp_klap

Birgitta

Rossa
2005-08-01, 23:05
Tack för tipsen! Bör man boka rum innan avresa eller är det lätt att hitta någon från hotellet vid hamnen, eller hur bör man bete sig? Har du några andra tips om var man bör bege sig på Naxos? Jätteglad för idéer!
HEJ,
Vi kom hem från vår öluff för en vecka sen, och vi var 5dagar på Naxos, en jättefin ö. Vi bodde vid Agia Anna beach på Sunday som låg precis vid stranden. En jättefin lägenhet, rent och snyggt. Var också och bada vid Agios Prokopius som var en underbar strand kanske något bättre än Agia Anna.Vi hyrde jeep och åkte runt en dag och var bla i en by som heter Apolonia som var jättemysig och så var vi vid en strand som heter Abrami där vi var nästan helt själva. Det fanns så mycket fint att se och uppleva på Naxos så nästa gång blir det nog lite fler dagar där. LYcka till, Rossa.

Fenalena
2005-08-02, 00:18
Hej,
Låter klokt att dra vidare direkt till Naxos eftersom ni endast har 1 vecka!! SKulle gjort detsamma.
Ska själv till cykladerna och åker ner den 6/8 - kanske åker vi samma flight eller?? Nåväl vi stannar lite längre ,så vi börjar med 2 nätter på Santorini ,men det skulle jag INTE gjort om jag rest1-2 v. - vi har tagit oss lyxen till 4 v för en gångs skull ;-)

Det verkar finnar mkt boenden på Naxos - och tittar man på nätet och sänder requests som vi gjort ett flertal- så lär man ej bli stående på gatan ,men vissa boenden ÄR faktiskt fullbokade - så är det. Räkna med 25 - 65 € beroende på hur uthålliga ni är i dealandet och vad ni kräver! Om jag var ni - och ni är väl 2 vx utan barn??- om ni känner "osäkerhet"så boka en natt via nätet - o deala allt ni orkar :-)) sen på plats kan ni i lugn o ro finna ert "dröm-boende" till dröm pris oxå tror då jag!!
Ha det gott
Lena som snart e på väg!!!

Lena

Anders_Anki
2005-08-03, 20:42
Bo vid Agia Anna:) , eller Plakaklapp_klap !