handdator

Visa fullständig version : Hotel spiros? tips?

maliin
2008-03-27, 15:54
hej allihopa!
det verkar finnas så mycket rutinerade naxos-resenärer på det här forumet som skulle kunna ge goda tips och råd till en nybörjare.. så jag passar på att fråga lite..:)
har precis bokat en vecka på hotell spiros i naxos stad i slutet av augusti, någon som varit på detta hotellet? är det en bra tid att besöka naxos? åker med min pojkvän, vad får vi absolut inte missa under vår vecka på naxos? restauranger, stränder mm?:rolleyes: någon som har tips på goda maträtter som inte är alltför ontyttiga? eller är grekisk mat överlag nyttig?:) klart man får passa på att unna sig på semestern med.. _B-ananamen ändå..

skulle bli väldigt tacksam för tips!
/ malin

Maggan1
2008-03-27, 16:16
Hejsan

Vi ska bo på Spiros två veckor i juli, kan briefa dej när vi kommit hem flabb_flab
det är oxå vår första tur till Naxos.

Finns ganska mycket att hitta på Naxos under diverse trådar - jag har tidigare frågat på Naxos och fick mycket fina tips o bilder av många resvana Naxos/Kalimera vänner :)

M v h
Maggan bye_bye

NaxosNille
2008-03-27, 21:21
Du kan glede deg til hotell Spiros - et kanonbra hotell! Veldig sentralt, både i forhold til stranden og til byen. Gresk mat har et ufortjent dårlig rykte. Jeg og min familie er veldig glad i den greske maten. Hvis du aldri før har forsøkt, be om en tallerken mezedes (eller "starters"), som er små forretter. Tallerkenen er så full av godis at du har et fullt måltid av denne. Da kan du finne ut av hva du liker eller ikke liker. Det er mange gode restauranter å velge iblant; Meltemi, Sergiani, Yallos er eksempler på restauranter som har gresk mat. Suzana har verdens beste pizza. East-West har orientalsk mat, Picasso har mexikansk. Det beste du kan gjøre er å prøve deg litt frem. Du finner garantert en restaurant dere liker. Tiden dere skal være der på er også helt perfekt - varme dager, varmt badevann og litt kjøligere netter. Riktig god tur! Dere kommer til å få deres livs beste ferieklapp_klap

Jonas E
2008-03-29, 18:29
har precis bokat en vecka på hotell spiros i naxos stad i slutet av augusti, någon som varit på detta hotellet?
Vi bokade Spiros för ett par veckor sedan, det jag kunde läsa om det i diverse forum var att det fick mycket bra betyg hos all förutom de som fick rum under marknivån i annexet mitt emot hotellet.
Se kommentar från Tripadvisor:
The accommodation here was terrible. It was in an annexe across from the main hotel, and our room was below street level.

/Jonas

Bernt Andrè
2008-03-30, 11:32
Først et svar til NaxosNille: Riktig at det er et bra hotell,men det er endel støy rundt hotellet. Det står også beskrevet at det har begrenset havutsikt....helt feil.En ser ingen hav i det heletatt kun rett i Hotel Naxos Royal som ligger vegg i vegg. Poolen er alt for lite og IKKE bra for barn da det er ganske dypt med en gang en går nedi. Max 5 er det mulig å være, ellers blir det for trangt. Rommene er meget bra men bestiller en 2-roms leilighet kan en oppleve å få rom UNDER bakkenivå og ikke så greit. Jeg var der i 2005 og en familie fikk en leilighet under bakkenivå uten å fått opplyse dette og Apollo var IKKE villig til å hjelpe dem.Air condition kostet €5 pr dag:mad: og frokosten det samme.Hotellet ligger meget sentralt og 200 m til strand. Bruker ikke dette hotellet lengre bor heller ikke i byen men et hotell som er å anbefale er Hotel Kavouras som ligger i Stelida..meget bra, stort pool men 800 m til Agios Prokopios beach. Nyter en frokost her har en en fantastisk utsik mot Paros og videre så langt øyet rekker.
God tur.

NaxosNille
2008-03-30, 13:05
Hei Bernt-Andre; Disse som spurte om Spiros, var et ungt par uten småbarn. Tror de vil trives veldig godt på Spiros, selv om poolen er liten. Hvem trenger egentlig pool når havet ligger kun noen skritt unna? Jeg har aldri vært plaget av støy de gangene vi har bodd på Spiros, og foretrekker å bo sentralt inne i Chora fremfor å få et flottere, nyere og større hotell som ligger litt lenger unna. Heldigvis er vi alle forskjellige, og tipser ut i fra hva vi selv foretrekker. Vi kan i alle fall være enige om at Naxos er helt fantastisk i alle fall, uansett hvor man velger å bo under oppholdetbye_bye

Eva L
2008-03-30, 14:16
Just i Naxos stad finns det en del boenden med rum under marknivå. Helt förfärligt. Vi åkte med en rumsraggare en gång som hade stora helt ok rum men tyvärr under marknivå. Hur kul är det att se fotknölarna på de som går förbi. Vi tog våra ryggsäckar och gick runt. Efter några få minuter stötte vi ihop med ägaren till Oniro där vi fick en lägenhet högst upp med underbar utsikt. På Naxos skulle jag aldrig välja charterpaketet för där finns det många bra boenden att välja bland. Bara i extrem högssäong är utbudet mer begränsat men lediga rum finns alltid.

Eva

Homeros
2008-03-31, 11:22
Spiros har enligt mitt tycke ett av de bästa lägena på Naxos.
Kan inte bli annar än en lyckad semester.

Jag kan annars rekommendera Korali Garden som ligger en bit längre bort. (Apollo)
En mycket trevlig familj driver detta hotell. 100 meter från hotellet ligger även Naxos bästa bageri. Det är en ren njutning att bara gå in här !

/Homeros

Carina
2008-04-04, 16:37
Spiros har enligt mitt tycke ett av de bästa lägena på Naxos.
Kan inte bli annar än en lyckad semester.

Jag kan annars rekommendera Korali Garden som ligger en bit längre bort. (Apollo)
En mycket trevlig familj driver detta hotell. 100 meter från hotellet ligger även Naxos bästa bageri. Det är en ren njutning att bara gå in här !/Homeros

Bageriet ligger också nära Spiros. Hotellet är bra, jättebra läge, ni kan väl ha som önskemål att ni inte vill ha sittbrunn som jag kallar det. De flesta rummen har inte det.
Havsutsikt var det tidigare men det har nyligen byggts ett hotell som skymmer sikten nu.

Ha en trevlig Naxos semester

Carina

Janérik
2008-04-05, 22:59
Alltså var finns detta Hotel Spiros?
Jag har ju varit en del i dessa trakter men kan inte få det inplacerat i min Naxosbild.
Är det ända bort emot stora Supermarketen som är längs vägen mot Agios Prokopios?
Förklara någon för hotellet verkar intressant.

Mvh Janérik

coanma
2008-04-06, 12:14
Nei, hotellet ligger i Naxos by, så heller motsatt av det du skriver. Om du kommer fra Agios Prokopios og forbi det store supermarked, tar første vei til venstre mot Naxos by så kommer du rett til hotellet. Det ligger på siden av Galaxy.
Apollo har Spiros, så om du går inn på Apollo sin nettside finner du det avmerket på kartet over hoteller i Naxos by. :):)