handdator

Visa fullständig version : Båt från Sifnos till Paros


Hedan
2008-03-27, 12:41
Hej!
Förstår att den här frågan har varit uppe tidigare men jag skulle behöva hjälp att förstå båttider...
Vi kommer till Aten den 28/6 och vill gärna fortsätta direkt till Sifnos, därefter vill vi vidare till Paros.
Går det några båtar Sifnos-Paros och i så fall vilken dag??

Om vi inte får till båttiderna fr Sifnos funderar vi på att åka till Amorgos. Är det någon som har tips om vilken ort man bör bo i och var vi kan få ett bra boende. Vi är fem personer varav tre barn mellan 7-10 år.

Ha det bra!
//Ulrika

Hellen
2008-03-27, 18:11
Hej!
Förstår att den här frågan har varit uppe tidigare men jag skulle behöva hjälp att förstå båttider...
//Ulrika

Den sida som tydligast visar vilka dagar båten går tycker jag är
www.gtp.gr (http://www.gtp.gr), den kan upplevas som lite rörig innan man fått kläm på den, i alla fall tyckte jag det.

Där framgår; Vilka dagar båten går, vilket klockslag båten avgår, alternativt ankommer slutdestinationen beroende på vilket val man gör, samt den inte helt oviktiga informationen om under vilken period den går.

I går var båttiderna för trafiken i Kykladerna under juni, juli och augusti näst intill obefintliga, men det kommer fler avgångar.

// Helén

Matte
2008-03-28, 19:29
Det brukar finnas förbindelser med NEL, kan inte tänka mig att det skulle ändras. Deras tidtabeller brukar komma ganska sent, nu finns det för april umånad på GTP. Båtarna är inte de trevligaste, tycker jag. Slitna och långsamma, men du slipper ju byten.

//Matte

andalv
2008-03-29, 09:47
Tror ikke de rutene er lagt ut ennå. I fjor var det bare to ukentlige forbindelser, "Panagia Hozoviotissa" på Søndag og Tirsdag via Serifos. Da gikk Flying Cat 3 daglig Aten-Sifnos-Folegandros-Santorini-Amorgos, men ser at den ruten er endret iår. Men med litt tålmodighet kommer nok fergerutene etterhvert :-)

Netwolf
2008-03-29, 10:30
Så här såg det ut i aug 2006:

http://i257.photobucket.com/albums/hh236/netwolf2008/battider_sifnos.jpg

Hedan
2008-04-02, 11:10
Tack alla för era svar! Verkar inte vara det lättaste att ta sig från Sifnos till Paros. Jag avvaktar lite och ser om det kommer ut lite mer båttider.
Vi kanske ska se oss om efter någon annan ö...
Vi har varit på Naxos och Paros ett par ggr tidigare och skulle nu vilja byta ut Naxos mot en ö vi inte tidigare varit på, lutar nu åt Amorgos eller Koufonissi.
//Ulrika

Hellen
2008-04-02, 11:13
Vi har varit på Naxos och Paros ett par ggr tidigare och skulle nu vilja byta ut Naxos mot en ö vi inte tidigare varit på, lutar nu åt Amorgos eller Koufonissi.
//Ulrika

Väl värda ett besök både Amorgos och Koufinissi.

// Helén

Ia
2008-04-02, 13:02
Hva med Milos? Dit skal vi for første gang og det låter som en fristende øy... og det er båtavganger til Milos fra Sifnos opp til flere ganger
daglig ;)

Ia

Matte
2008-04-02, 17:36
Milos, Sifnos och Serifos istället för att hoppa till de östra cykladerna tycker jag också är ett alternativ. Alla tre öarna är tervliga och helt klart värt ett besök. Dessutom ligger de med ett behagligt avstånd från varandra vilket gör att ni sparar restid.

//Matte