handdator

Visa fullständig version : Thassos i augusti/september - sol?


Johannanr2
2008-03-26, 20:39
Hej bye_bye
Jag har via nätet upptäckt en ny ö, Thassos.
Har suttit och surfat och försökt att hitta så mkt info som möjligt.
Två saker har ofta dykt upp:
1. Problem med för många getingar :confused: -stämmer det?
2. Dåligt väder i slutet av augusti/september.snyft_drop Stämmer det?

3. Och sist men inte minst så undrar jag om det går bussar på kvällarna från Skala Prinou till någon större ort?

Tammis
2008-04-19, 23:13
Hej!
Om ni ska åka till Thassos så GRATTIS! Detta är vår favoritö i Grekland. Visst finns det getingar. Jag blev stucken två gånger när vi var där senast (augusti/september 2006). Det året var det faktiskt mycket getingar även i Sverige så det kan nog variera. Vi har varit där 3 gånger och det var bara senaste gången vi upplevde getingarna som lite jobbiga. Men det berodde nog mest på det fartyg som gått på grund vid Golden Beach, mycket bomullsfrön som låg och flöt i vattnet. Vad beträffar vädret så har vi haft både och. Vi har varit där två gånger i september och en gång augusti/september. År 2004 hade vi halvdant väder första veckan, om jag minns rätt så åkte vi i början på september då, andra veckan var det jättebra väder. År 2000 åkte vi den 11 september och hade bra väder hela tiden, sista dagen slog det om och blev svalare. 2006 åkte vi i 22 augusti och då hade vi bra väder hela tiden. Så det är nog inga problem. Ta dock med en kofta till kvällen för det kan vara lite svalt, ner mot 20 grader.

Ha en trevlig resa!

Hälsningar
Hillevi & Håkan