handdator

Visa fullständig version : Vädret i juli


vildrosen
2008-03-26, 18:25
Hej!

Jag o min kille ska åka till Thassos för första gången. Det blir vår första resa tillsammans, något som vi har pratat om i 3 år. Eftersom vi är studenter så har vi behövt spara lite, men i början av juli bär det av! Det blir en veckas semester på Thassos !klapp_klap

Vill bara veta hur vädret kommer att vara. Finns det risk att det kommer att regna varje dag?

Blåser det mkt? Är det kallt i vattnet?

Sen så har ni pratat mycket om getingar här...kan man förvänta sig många getingar första veckan i juli?

Hur mkt kostar det att hyra moped?

Tacksam för svar!

nina_77
2008-03-26, 18:48
Vädret i Juli är nog varmt. Det är ju högsommar då. Klart det kan regna men inte så troligt. Om det skulle regna så kommer det nog en störtskur och sen är det över. Om blåsten vet jag inget. Getingar verkar vara värst på sensommaren. Vattnet kommer vara varmt o skönt. Annat för oss som ska dit i maj :-) Var ska ni bo??

vildrosen
2008-03-31, 23:03
vi kommer att bo i thassos stad/limenas.

Längtar!!!!_B-anana_B-anana

Finns det ingen annan som har varit i thassos i juli?

Oroar mig för getingar, myggor, o regn...:confused:

Bennyboy
2008-04-01, 18:41
Har inte varit der i juli, bare i juni og august, men regn trenger du inte tenke på, kommer det en liten skur så er det bare fint og artigt. Myggor kommer helt ann på hvordan du bor, er det i nærheten av noe grønt, noe vann og lite vind så kan det bli ett problem. Men slik er det alle steder. Og uansett så har jeg inte hatt noe mer problem med myggor på Thasos, enn andre greske steder. Tror getingar kommer litt senere, men jeg har heller aldri sett noe av de i Limenas i august.

vildrosen
2008-04-02, 00:45
tack för svaret! klapp_klap

Bennyboy
2008-04-02, 11:53
Ser nå at du lurte på flere ting. Det blåser veldig lite på Thasos pga beliggenheten. I juli er det så varmt i vannet at du kan være lenge uti uten problemer. Litt dyrere å leie moped i juli enn feks i juni siden det er nærmere høysesong, men Thasos er i det lavere pris skiktet uansett. Det lønner seg som regel å ta minst 3 dager sammenhengende. Veldig viktig at åka rundt på Thasos, du får ett helt annet inntrykk av øya.