handdator

Visa fullständig version : Båtar från Ios till Amorgos?


Anna L
2008-03-24, 22:09
Jag undrar om det vanligtvis går några båtar mellan Ios och Amorgos i mitten av juni? Och i så fall hur ofta? Om inte, hur gör jag smartast för att ta mig till Amorgos från Ios?

Tack på förhand! :)
// Anna

Kalimera
2008-03-25, 14:35
Om inte, hur gör jag smartast för att ta mig till Amorgos från Ios?Det går inga båtar från Ios till Amorgos, i alla har det inte gjort det tidigare. Enklast är att åka till Naxos och vidare med båt därifrån. Mellan Ios och Naxos finns daglig båtförbindelse, precis som mellan Naxos och Amorgos.

gunnar
2008-03-25, 16:37
Förra året gick det en gammal färja på lördagar på sträckan santorini - ios - amorgos(katapola) på lördagar. En ganska långsam färja, snäppet äldre än GA-färjorna. Själva kan jag tycka det har sin charm, speciellt när det inte är så långa sträckor.

Kalimera
2008-03-27, 12:15
Förra året gick det en gammal färja på lördagar på sträckan santorini - ios - amorgos(katapola) på lördagar.Måste varit Panagia Tinou. Kollade min tidtabell från förra året, där står mycket riktigt Ios med, men det fanns inga tider, så antagligen gick den bara under högsäsong.

gunnar
2008-03-27, 16:20
Det var inte Panagio Tinou det var Arsinoi från rederi Saos-Anes. Men den påminde en del om Panagia Tinou fast något mindre och t.o.m lite sämre standard.

Ioslina
2008-03-27, 20:34
vi åkte från amorgos till ios, fast vi mellanlandande på naxos och stannade där halva dagen, innan vi åkte vidare mot ios...

Kalimera
2008-03-30, 17:27
t.o.m lite sämre standard.Håller med, det är troligen den sämsta båt jag åkt med. En liten "kyrka" finns på soldäck. undrar varför. :o

Joline
2009-07-26, 21:00
Jag undrar vidare om det går båtar från Ios till Amorgos under augusti? Vi ska åka nån gång runt den 12 augusti. Går det båtar mellan Ios och Paros också?

MYCKET tacksam för svar!! :)

Joline

Kalimera
2009-07-27, 13:18
Jag undrar vidare om det går båtar från Ios till Amorgos under augusti? Vi ska åka nån gång runt den 12 augusti. Går det båtar mellan Ios och Paros också?

Mellan Ios och Paros finns det båtförbindelse varje dag i augusti. Om förbindelser mellan Ios och Amorgos kan du läsa här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?p=175074).

tramp
2009-07-27, 20:01
Åkte snabbåt mellan Santorini och Amorgos i början av juli. Det tog drygt en timme, riktigt praktiskt. Verkar vara en ny linje.

Sivan
2009-07-28, 12:08
Hej!
Du kan åka Ios-Santorini-Amorgos. Mellan Ios och Santorini går det många båtar, gäller bara att kolla upp när Santorini-Amorgosbåten går. Vi gjorde det och det var smidigt... Bara du räknar med båtförseningarna när du köper biljettern. Amorgos är jättefint, vi bodde vid hamnen. Rekomenderar det. Åk även till klostret (tänk på klädseln).
/Sivan