handdator

Visa fullständig version : Sommaraktigt


Monica P
2008-03-20, 14:23
Det tog tid, men nu kan vi sova med halvoppet fonster igen, och den extra filten fick ledigt. Vaxtligheten ar otrolig i ar, meterhoga blommor overallt i gult och vitt, med knallroda vallmor inblandat. Regnen har gjort underverk. -Men det borjar redan torka pa sina stallen, och da blir det desto mer att riva bort. Aldrig ar man nojd...jag har inte sett en enda grasklippare pa Kalymnos, det som inte ats upp av getter och far star kvar och gulna tills man river och sliter handgripligen.

Varma plaggen far hanga kvar i garderoben ett tag till, som for att gardera mot att det ska bli kallt igen. Snart nog kommer vi att klaga pa varmen i stallet.

Det har varit oroligt i inrikespolitiken ett bra tag nu, med strejker och demonstrationer, det galler en genomgripande forandring av pensionssystemet , verkligen nodvandig atgard men inte popular. Jag tror att Pasok och Syriza och vad de andra partierna nu heter, ar jatteglada att slippa sitta i regeringsstolarna . Det ar ju enklare att bara resa sig upp och ga om man inte gillar besluten.

For oss som inte berors av andringarna ar det ganska irriterande med alla strejker, men som gammal fackforbundare ska jag val halla tyst.

Mer angelaget ar att vi ska ut och vandra igen pa sondag, DAOK-ganget, fran hojden ovan Vathy till bergstoppen Galatiani ovan Arginoda, en lang tur men otroligt fin. Dags att remma pa vandringsskorna och packa matsacken!

Rasmus
2008-03-20, 17:28
"Mer angeläget är att vi ska ut och vandra igen på söndag, DAOK-gänget, från höjden ovan Vathy till bergstoppen Galatiani ovan Arginoda, en lång tur, men otroligt fin. Dags att remma på vandringsskorna och packa matsäcken!"

Avundsjuka blir vi...
Kan turen köra en repris i slutet av juni, kanske...?
R :)

reslust
2008-03-20, 22:57
jaaa, det vore något. då hänger vi på också.
Härlig beskrivning Monica. Nog för att jag längtade redan innan, men nu....
Eva

Liselotte
2008-03-20, 23:47
ÅÅÅHHHH! Jag känner vårdofterna t o m genom datorn....och jag är inte därsnyft_drop!!

Hoppas ni får en riktigt härlig dagbye_bye / Liselotte