handdator

Visa fullständig version : Intervju


Elisabet
2005-07-11, 00:29
Ganska intressant, måste man väl säga...
Mjölk och glamour i skön förpackning (www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1059&a=437307&previousRenderType=3)

Mikke
2005-07-11, 01:13
.....yep, läste den imorse.Har DN bara på söndagar,mkt trevligt....:)
Mikke
(KfK)

epiros
2005-07-11, 08:07
Mycket intressant läsning får man säga.

:) Tommy

wilda
2005-07-11, 14:05
För några år sedan, när Opa Opa spelades på radion här hemma i Sverige, så köpte jag singeln med den där nya gruppen Antique och tog med mig ner till Amorgos. Jag känner killen som förut drev diskoteket Deliar i Aegiali... så jag tyckte det var lite skoj att ge honom singeln.

Han tittade på den såg undrande ut. När jag berättade om de två unga "svensk-grekerna" och att de blivit populära med sin grekiska musik hemma i Sverige så fnös han lite grann... Jag tror aldrig han spelade skivan. (Inte kan ungdomar födda i Sverige spela grekpop. Även om de nu har grekiska föräldrar...)

Nu driver han inte diskot längre. Det finns inte ens kvar. Vart skivan tog vägen vet jag inte, men jag tror nog han skulle tyckt det vara rätt kul att ha den kvar idag.

inkfish
2005-07-11, 14:34
Bra artikel! Den gav en lite djupare bild av Elena.

Elisabet
2005-07-11, 16:17
Bra artikel! Den gav en lite djupare bild av Elena.Jo, håller helt med om det. Fast skeptiker som man är, känner man också lukten av fernissa. Det är viktigt att hålla imagen uppe, och antagligen är det en rätt delikat uppgift när man står med fötterna i två kulturer och vill vara stor i båda.

inkfish
2005-07-11, 18:47
Den lukten känner faktiskt inte jag... Jag har alltid tyckt att hon ger ett proffsigt och seriöst intryck, trots att hon är så ung som hon är.

epiros
2005-07-11, 19:45
Jag tycker man känner lukten av framgång och lycka.

Egentligen är jag inte speciellt musikaliskt intresserad eller bevandrad inom show-bisiness. Men det lilla jag sett av henne tycker jag bara ger ett gott intryck av någon som kommit under-ifrån och lyckats, och det verkar inte heller ha växt henne över huvudet.

Zlatan Ibrahimovic är ett annat exempel på det fast i en annan "underhållnings-genre", o som mognat med framgången, fast det sätt rätt "illa" ut några gånger i början av hans karriär.

bye_bye Tommy

Riitta
2005-07-11, 19:53
Den lukten känner faktiskt inte jag... Jag har alltid tyckt att hon ger ett proffsigt och seriöst intryck, trots att hon är så ung som hon är.
Håller med dig.Hon har skött sig bra:)
Riitta

Elisabet
2005-07-11, 23:54
Jag menar inte att det behöver finns någon motsättning mellan att vara proffsig och att vårda sin image. Snarare tvärtom; det är ju en vikig del i proffsigheten.
Att vara seriös, äkta, sig själv eller vad man vill kalla det, betyder ju inte att man visar upp hela bilden av vem man är, utan väl valda delar som tillsammans utgör den image som man vill uppfattas som. I Helenas fall skulle man kanske kunna kalla det popsvenskt helyllegrekisk eller nåt sånt. Det är säkert en äkta bild av henne, men samtidigt en förfinad=fernissad.

Fast jag har sett alldeles för lite av henne för att veta vad jag egentligen tror/tycker om den saken. Artikeln var intressant i vilket fall :)

Mikke
2005-07-12, 00:17
Ja, det ska bli intressant att se hur det går för henne framledes, både i Grekland och Sverige....
Mikke
(kfK)

anoula
2005-07-12, 00:34
Jag tycker man känner lukten av framgång och lycka.

Egentligen är jag inte speciellt musikaliskt intresserad eller bevandrad inom show-bisiness. Men det lilla jag sett av henne tycker jag bara ger ett gott intryck av någon som kommit under-ifrån och lyckats, och det verkar inte heller ha växt henne över huvudet.



Jag tycker precis som du Tommy. Dessutom tror jag att hon har haft det rätt tufft i Grekland efter Eurovisionsvinsten... Samtidigt som det satsas miljoner på hennes lansering och hon har stenhård press på sig, blir hon påhoppad från alla möjliga håll, bl.a. av den grekiska s.k. "fina musikeliten" som tycker att hon är en skam för grekisk musik och ett hot mot dess framtida utveckling (... avundsjuk någon??).
Jag minns ett uttalande som hon då gjorde i grekiska media där hon sa att "Visst har jag stor respekt för det grekiska kulturarvet, men varför kan man inte bara få ha skitkul ibland och dansa hela natten?"
Jag tycker hon har precis rätt inställning och tror att det kommer att gå fantastiskt bra för henne. Hon kan ju dessutom sjunga till skillnad från t.ex. Vandi.

xristina
2005-07-12, 07:13
Hon kan ju dessutom sjunga till skillnad från t.ex. Vandi.
Nå ja - det er jo smak og behag. Jeg synes nemlig ikke at Elena har spesielt bra stemme. Vandi har jeg ikke hørt live, men på cd er ho bra.

Riitta
2005-07-12, 08:37
[QUOTE=Mikke]Ja, det ska bli intressant att se hur det går för henne framledes, både i Grekland och Sverige....
Mikke
(kfK)[/QUOTE
Du får titta på Allsång på Skansen i kväll. Då är hon med:)
( Om du känner till programmet:D )

Riitta

anoula
2005-07-12, 08:39
Nå ja - det er jo smak og behag. Jeg synes nemlig ikke at Elena har spesielt bra stemme. Vandi har jeg ikke hørt live, men på cd er ho bra.
Visst är smaken som baken ;) .