handdator

Visa fullständig version : Finalen för Alitalia!!!

Arne
2008-03-19, 14:43
Så var det dags för finalen för det Italienska flygbolaget Alitalia. Efter år av i all hast tillskjutna ägarmedel säljs nu Alitalia.

Källa; Flygrevyn

Arne

Alitalias aktier ner efter uppgifter om försäljning

Redaktionen, (Anette.nyman@flygtorget.se)den 18 mars 2008
Branschnytt: Alitalias aktier sjönk med nära 30 procent på måndagen efter uppgifter om att det ekonomiskt hårt ansatta italienska bolaget gått med på att låta sig köpas upp av Air France-KLM.

Alitalias styrelse godkände enhälligt budet i söndags.

Peter
2008-03-19, 15:54
Det stod om detta i SydSvenskan för ett par dagar sedan. Och jag läste det med ett brett flin... :D

Av alla flygbolag jag rest med är Alitalia det bolag jag direkt bestämde mig för att aldrig mer utnyttja... KLM har jag däremot enbart positiva erfarenheter av. Så det kan förhoppningsvis bli ett riktigt lyft!

Sedan har jag fortfarande en förhoppning om att de ska köpa Olympic också...

Peter

Arne
2008-03-19, 16:24
Ja, det lutar faktiskt åt att de även inhandlar Olympic!! Enligt ännu ej bekräftade källor lär Olympic vara till salu för facilt pris!!!

Arne

Peter
2008-03-19, 21:10
Ja, det lutar faktiskt åt att de även inhandlar Olympic!! Enligt ännu ej bekräftade källor lär Olympic vara till salu för facilt pris!!!

Olympic har varit till salu rätt länge pga samma anledning som Alitalia... Dvs förluster som bärs av statliga subventioner. Nu finns det vissa privata intressen i Grekland som är intresserade, men då enbart av inrikestrafiken. Så jag hoppas att KLM eller något annat bolag kan köpa dem så den internationella trafiken inte försvinner.

Peter