Visa fullständig version : VM-match Sverige-Grekland 10/6
Vi kommer att få avnjuta denna spännande match i Grekland i sommar. troligtvis kommer vi vara på Naxos, Agia Anna.
Någon annan som är i Grekland då? Och vart planerar ni att se matchen?
/Suz
(För er icke insatta så är det alltså fotboll det gäller)
Hej! Vi var på Naxos när Grekland vann och det vill jag lova var en upplevelse. De flesta hade samlats inne på torget i Naxos stad för att se matchen på storbildstv på restaurangerna där. Garanterat hög stämning!
Athanasia
2008-03-18, 11:07
Vi kommer att vara på Kreta när matchen spelas,men vi är totalt ointresserade av fotboll.flabb_flab
Jag kommer troligtvis att vara på Kreta, Naxos eller någon annanstans i Grekland när matchen går. Även fast jag inte är så intresserad kommer det att bli jätteroligt att se den matchen.
Lena
Troligen befinner jag o ressällskap oss på Lefkas då, eller, om vi inte hunnit lämna Kefalonia. Om vi har möjlighet att se matchen, får vi se då.........Ang_elx Men det skulle vara spännande.
bye_byeAbi
Vi kommer att vara på Kreta när matchen spelas,men vi är totalt ointresserade av fotboll.flabb_flab
Ett Tips !
Ta och bli lite intresserad den kvällen, det kan bli en upplevelse du sent glömmer. :)
Athanasia
2008-03-18, 13:16
Vi vet precis hur det ser ut,,,,flabb_flabOch må bäste lag vinna,vilket dom gör oavsett om vi tittar eller inte..Har inget emot människor som absolut måste titta...
Är någonstans i Peloponnesos eller möjligen Kythera när den matchen går. Är inte intresserad alls av fotboll men då tror jag att jag följer med min man när han kollar(kan ju titta på folk som tittar på matchen. det kan ju vara kul.¨)
Är det nån som vet vilken kanal matcherna går på i Grekland. Vi kör ju husbil o har möjlighet o ha egen tv med, men är det lönt (om matcherna sänds på vanliga kanaler).
/Cecilia
gianlucca
2008-03-18, 13:43
Bara en liten rättelse.....detta är ingen VM-match!
Det är Em det handlar om.....inte för att det blir en sämre match för det..:)
Oj, det blev visst lite fel - men som sagt intressant ändå:rolleyes:
/Suz
Jag är på Santo och Kamari då och ska Absolut se matchen på mitt favoritställe, med SverigeTröja på ;).
Barbro :)
...men vi är totalt ointresserade av fotboll.flabb_flab
Jag är också ytterst marginellt intresserad av fotboll och annan idrott.
Men hade jag varit i Grekland när Sverige möter Grekland hade jag uppsökt en trevlig bar med storbilds-TV och suttit där och tjoat... flabb_flab Det är nog en upplevelse. Bara man slipper få stryk om vi vinner... :eek: snyft_drop
Det motsatta problemet är väl att Grekerna som förlorare ser till att man får krypa hem av andra anledningar.... :o
Peter
Jag är på Santo och Kamari då och ska Absolut se matchen på mitt favoritställe, med SverigeTröja på ;).
Barbro :)
Jag vet var du ska vara Ang_elx;)
Moster :)
Vi kommer se matchen på storbildstv på någon bar i Platanias:)
Malin_B-anana
clarafina
2008-03-18, 21:02
Har en besviken man här hemma,,, Vi befinner oss på färjan när matchen spelas,,, finns det någon som vet om det finns tv ombord på blue stars färjor?? vi ska till Amorgos den 10 juni,,vi har redan köpt biljetter så vi kan inte skjuta på den båtturen skrutt oxå:eek:
Vi är på Naxos då, vi är inte annars så intresserade av fotboll men det kan bli en ganska vild kväll så man får väl vara lite intresserad just denna kväll då.
Till Clarafinas man kan vi ju skicka meddelandet att det finns tv på alla grekiska färjor, själv såg vi semifinalen som Grekland vann på en färja för några år sedan. Det blev en härlig stämning i Pireus den kvällen.
Mvh Janérik
clarafina
2008-03-19, 07:16
underbart!!!!! tack mvh ulrika
Är det nån som vet vilken kanal matcherna går på i Grekland. /Cecilia
Antingen ERT 1 eller NET
Camilla
Antingen ERT 1 eller NET
Camilla
Är det marksända gratis kanaler eller?
Cecilia
Masouraki
2008-03-19, 10:26
Kommer att vara på Halkidiki då och se matchen därifrån.Fast helst så vill jag slippa då det lär bli sura miner den kvällen,från grekerna menar jag;):D
...finns det någon som vet om det finns tv ombord på blue stars färjor??
Det finns MÄNGDER med TV-apparater på Blue Stars färjor! :eek: Det finns flera salonger med storbilds-TV... snyft_drop Ni lär inte behöva missa en minut! :D Ducka bara lite när Sverige gör mål så ni slipper simma sista biten.... ;) :D
Peter
Förhoppningsvis är jag på Schinoussa då.Där är fotbollen mycke levande.När favorit laget spelar och vinner år det raketer från torget!
Och vi kommer att vara på Karpathos då!!
Kul!! bye_bye Inzight
Är det marksända gratis kanaler eller?
Cecilia
Jepp!
Var på Samos (Pythagorio) när Grekland vann EM. Den kvällen och natten finns alltid i mitt minne. Tokigast av alla var prästen som mitt i natten for genom byn i öppen bil fram till kyrkan och satte igång klockorna. Det klinga och klang en bra stund till alla festandes stora glädje. Ta vara på denna chans till en verklig fotbollsupplevelse.
Lämnar tyvärr Naxos och "Janérik med sällskap" den dagen och seglar till Paros - nån som vet när på dygnet som matchen går?
Ryktet går om att det är ett 40-årskalas på Naxos den 9 juni. _B-anana
flabb_flab bye_bye klapp_klap Ang_elx
Goofhead
2008-04-16, 20:04
Vi kommer att vara på Naxos då. Kommer dit den 6:e Juni och åker 15:e Juni.
Någonstans skall vi väl se matchen men vet inte var.
Skall bo på Agia Anna...
//Henke
...inte efter DEN matchen om ni ser den på plats i Grekland!;)
Lissi
Synes å huske at de hadde storskjerm på en tavernaene/pubben nede ved stranden i Agia Anna.... Synes å huske at det var et jæ.... bråk fra en fotballkamp på tv når vi satt og spiste (eller tok oss en øl..) Lå iallefall så langt bort at veien ikke gikk imellom stranden og tavernaene...
Ia
Vi kommer säkert att se matchen på Diogenis på Paralian
Vi var på Naxos när Grekland spelade semifinal 2004. VILKET DRAG!!! Hela staden lös upp efter att de gått till final, barn, gamla tanter...ja alla dansade och sjöng på gatorna. Ni kommer få uppleva en stämning som man nog inte ser så ofta här hemma i Sverige. Det var en fantastisk upplevelse. Ha dock i tankarna att man inte bör vara jättehungrig när det spelas match. Allt stannar upp och alla bara tänker FOTBOLL.
Helt fantastiskt.. och då ska tilläggas att jag inte är någon fotbollsfantast.
Ha en trevlig resa!
Hej på er!
Kommer sitta i Skopelos stad då och med allra största sannolikhet ha sverigetröjan på. Får väl smyga undan dem i en byxficka efter vinsten... hoppas inte ALLA greker är som Panathiakos och AEKs s.k. "fans" :|
Kommer och vara på Rhodos:)Vi skall vara där en enda kväll och natt och det är just den kvällen:)
Riittabye_bye
troligtvis kommer vi vara på Naxos, Agia Anna.
Det visar sig efter ändringar i planerna att vi kommer befinna oss i Armenistis på Ikaria denna kväll. Hoppas hitta något ställe där som sänder matchen..._B-anana
/Suz
Vi kommer att vara på Kythira i byn Agia Pelagia.Förmodligen ser vi matchen på Remetzo, med tillhörande dryck inom tryggt avstånd.
Vem jag ska heja på? Båda,så klart!
Anki
Hej
Följde senaste VM bland annat i Agia Anna. Det finns gott om storbilder längs stranden, på restaurangen bredvid Castello Studios var bäst service och tryck vid matcherna. Vi åker ner dit den 18 juni och ser slutspelet, då förhoppningsvis både Sverige och Grekland är kvar.
Lasse Olsson
Malmö
Själv kommer jag sannolikt vara i Katapola på Amorgos! Några fler svenskar som kan tänka sig att bilda en liten hejaklacka på något ställe? :D
Svenska flaggan ska självklart med!
_B-anana
clarafina
2008-05-08, 22:56
Vi kommer !!!!!men liiiite sent vi anländer till katapola kl 03 så då räknar vi att du möter oss med flaggan i hamnen_B-anana_B-anana_B-anana min man tappade lusten för hela greklandsresan när vi upptäckte att vi skulle vara på en båt när matchen spelades. men tack vare kalimera fick han tröst att den visas på båten,hoppas vi ses så vi kan svinga en bägare,,
ha de bäst (En månad kvar idag)klapp_klap
Är i Naxos stad! :) Var ska man se matchen?
goaflikkan
2008-05-11, 09:02
Halloj!
Vi kommer att vara på kefalonia då! Nån annan som kommer att vara där då och som vet något bra ställe att se matchen på? :)
Karin
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.