handdator

Visa fullständig version : Vad ska man inte "missa"??


nina_77
2008-03-18, 09:01
Åker till Thassos i maj. Det är jag o min sambo och våra två barn. Är det något som ni kan rekommendera oss att göra. Vad ska vi se och besöka för pärlor? Vi kommer att bo på Ilio Mare i Skala prinou. Går det bra bussförbindelser därifrån? Vi skulle gärna vilja hyra bil, men då måste vi även hyra bilbarnstolar. Våra barn är små 2½ år och 8 månader. Så där är vi lite begränsade för alltför äventyrliga utflykter. Finns det några särskilda restauranger ni kan rekommendera?? Vi har iof halvpension på hotellet, men lunch kommer vi äta någon annanstans och gå ut på restaurang nån kväll oxå. Om vi åker på båttur, tror ni det finns flytvästar åt barn, eller bör vi ta med det? Tack på förhand!!!!

nina

ErOg
2008-03-18, 22:24
1) Lite personliga favoriter jag kan rekomendera: Evreo Kastro, Antika torget, "Borgen" samt Amfiteatern i Limenas. Metallica beach i Limenaria. Kyrkan i Panagia (som har en "okänd" attraktion). Marknaden i Prinos (mån f.m.). Alyki. Archangelos-klostret.
2) Det går ganska bra med bussar runt Thassos, men man kan kanske bara lita på tidtabellen om man är "nära efter" busstationen...
3) Det är nog inga problem med bilbarnstol, kan kosta extra men går att pruta med i priset! Billigast kan vara de som hotellet/resebyrån rekomenderar.
4) Den godaste Souvlaki jag ätit finns på Pigi's vid centrala torget i Limenas (Thassos stad).

Tammis
2008-04-20, 17:44
Hej!
Vi har varit på Thassos tre gånger och vi har bara åkt båt två gånger. Då fanns det inga flytvästar. Så om ni ska åka båt så ta med flytvästar, man vet i alla fall inte i vilket skick de är (om det nu finns några). Om ni vill äta gott och billigt kan jag bara rekommendera taverna Pigi i Thassos stad. Billigt, väldigt gott och mycket bra personal. Dessvärre öppnar inte tavernan förrän kl. 19 vi vill gärna äta tidigare än så. Det går bra med bussar runt ön och en strand ni inte bör missa är Golden Beach. Alyki kan jag inte rekommendera. Smal strand och lätt överbefolkad. Det finns bättre, ta då hellre och åk ner på sydkusten och bada vid Psili Ammos.