handdator

Visa fullständig version : Nattbåt till Milos?


Lubbe
2005-07-10, 16:30
Har kollat GTP och hittar ingen kvälls eller nattfärja till Milos, så är det någon som kan säga om vi måste åka via Syros eller Naxos eller om det finns någon kvällsförbindelse med västkykladerna? Flyget landar 2005-07-13 17:30 (så vi räknar med nattfärja!)
Tack på förhand
Anders Lundberg

Arne
2005-07-10, 18:57
Nja,, Det finnes en Highspeed som avgå Pireus vid sjutiden på morgonen och anlända till Milos vid elvatiden på förmiddagen.

Men, ska ni prompt åka nattfärja, kolla då i stället på förbindelserna emellan Pireus och Kreta!!! Dessa nattfärjor bruka allt som oftast angöra Milos...

Men, då komma ni fram mitt i natten... Kan vara klokt att i så fall boka första nattens boende i förväg.


Arne

Lubbe
2005-07-11, 21:25
Jag får tacka ,vi får vi se om det blir Milos eller Naxos. Vi hade tänkt Milos-Sifnos-Naxos men det verkar vara problem att åka mellan västkykladerna och Naxos. MVH Anders

Kirios
2005-07-11, 22:20
Det går färja från Milos till Syros flera gånger varje vecka. Därifrån är det inga problem att åka till Naxos. Dessutom går det en liten katamaran från Milos via Santorini till Amorgos minst två gånger per vecka.

//Kirios

olanilsson
2005-07-12, 16:35
Vi hade precis samma tanke, landar imorgon (13/7) 17,30 och ville till Milos först. Vi löser det med att ta 22,00 färjan till Santorini istället för att övernatta i Aten, 148 Euro för 5 pers med hytt, ungefär vad man får betala för en natt i Aten. Stannar på Santorini ett par dar, det verkar som det i princip är dagliga förbindelser mellan Santorini och Milos, på Söndag går det 3 båtar.


Packningen väntar....

Lubbe
2005-07-12, 21:11
Vi åker nog med nattbåt 22:00 till Naxos. Vilket jag rekomenderar istället för Santorini som vi tycker är Greklands Mallorca dyrt och mycket folk = "inte ett dugg genuint "( i juli -aug.) troligtvis har jag fel men vi älskar Naxos. Vi syns i Pireus fyra svenskar som pratar norrländska och bär ryggsäck. Åker ni med SAS från Arlanda 12:55 så syns vi nog på planet eller Arlanda. MVH Anders
PS.Naxos-Milos Fred.15;20? DS.

olanilsson
2005-07-12, 21:39
Jodå, samma plan och samma båt.
Vi valde Santorini för att vi bara varit där en gång (1986) och skulle vilja låta ungarna se det en gång också. Håller med om Naxos som är en favorit, varit där 4 ggr.

...packningen klar !

Lubbe
2005-07-12, 22:26
Vi ville visa Naxos för vår dotter med sällskap ;så vi åker utan hytt ,om vi nu inte hinner med någon tidigare båt ? Packningen klar! Dags att gå till kojs, vi kanske syns under resan.